Alla inlägg under april 2010

Av elisabeth nordgaard - 28 april 2010 20:27

En lååååång dag som snart gått mot sitt slut........

Hade svårt att somna igårkväll ,det bara kröp i kroppen så klockan blev 1 innan jag somnade.......aniiingen trött när klockan ringde 5.....

tycker att jag var duktig som lyckades ta mig upp o ut på en 45minutare innan jobbet:))

Trött,seg o med skavsår som heter duga så blev det ingen prommis ikväll:(

Då fick madde och jag för oss att nu skulle min utväxt färgas:S

Asså,det tog sin tid.........är imponerad av madde som inte gav upp!!

kände mig smått skraj för att håret skulle gå av eller bli orange,men än sitter det kvar iallafall:)) ( madde påstår dock att det är orange på sina ställen men det är väl bara att gilla läget.....)

Tuppkammen:)) ( den här bjussar jag på...)

   

klart o betart:))  

  

min underbara lilla frisör<3 <3


Nu känner jag att sömnen inte är så där väldans långt borta.......

har ställt klockan på 5 imorgon igen( hoppas på en riktigt god natts sömn.....)

kramiz <3

Av elisabeth nordgaard - 27 april 2010 20:41

...å kommer aldrig till dörren:))

Idag har fröken nordgaard rediga skavsår på fötterna( trots att jag gått i "gammskorna" hela dagen)

Förra våren när jag mådde som sämst brukade jag börja dagen med att gå en promenad innan jobbet,och det va så himla skönt att få igång kroppen sådär från morron......

så imorse fick jag för mig att nu ska jag köra igång med det igen.....kom ut och hade förväntat mig fint väder som igår men icke.....Det regnade:(( så då blev det till att gå in igen o ta på regnkläder....hann iaf med en snabb stavgång på 45 minuter innan jag va nere på lillänget.

På friskvården gick birgitta,cina och jag en stavgångsprommis på 45 min och ikväll blev det 1 timme med pernilla i solsken:))))

känner mig pigg igen :))

å för er som vet att jag även gillar att baka så blev det herrgårdsrutor ikväll( en av mina favoritkakor) MUMS!! Är ju verkligen en gottgris jag;)

så det är väl tur om inkomster o utgifter går ihop.....:))

kraaam<3


Av elisabeth nordgaard - 25 april 2010 22:23

Åå vad tiden går snabbt!!!

Snart är även april månad slut.....

Denna helgen har gått upp o ner:S

Fredag kväll blev det bara jag o Mattias hemma eftersom Madde var på 50dagarsfest inför studenten i kramfors och andreas sov hos kompis.Rätt så mysigt dom ggr man bara har ett barn hemma oxå.....vi tittade på "Disturbia" på 5:an( rätt så nervkittlande film) och så åt vi lite gosaker:))

Vid 1snåret satte vi oss i bilen och drog iväg till Kramfors för att hämta Madde.Har ju lånat pappas gamla volvo och i den finns ingen bilstereo......men då får man improvisera lite,så då blev det mobilen m Antes högtalare istället:) åsså kunde mor o son skråla på;)

Avhämtning av en pratglad dotter......o vid 3 var vi hemma igen......

var skapligt trött när klockan ringde 7 för att kliva upp o gå ner till tvättstugan.....

Hade ont i halsen o mådde allmänt kasst hela dagen:( och det blev väl inte bättre av frånvaron av sömn heller skulle jag tro.....

Lördag kväll sov jag bort.........

men vaknade hyfsat pigg imorse iallafall:))

Lagade skinksås tills imorrn o köttbullar tills på tisdag( så himla skönt att ha färdigt de dagar jag jobbar länge)

Å sen ringde kicki o fick ut mig på en kortare prommis( TACK för den vännen, den gav mig ork o inspiration att göra den första examinationsuppgiften på PIM)

Ja, vad gjorde man utan alla nära o kära runtomkring sig??

Nu laddar vi för den sista aprilveckan 2010:))

kramiz <3

Av elisabeth nordgaard - 22 april 2010 20:59

  


En låååång dag ......

6.30-14.30 lillänget( en trevlig och lättsam dag på jobbet bör dock tilläggas)Tog min friskvård och gick hem och städade( rätt skönt att ha det ur världen,det är friskvård det oxå)

15.00-15.30 utvecklingssamtal för Andreas( gick som vanligt vad gäller Ante bra men sonen har börjat att bli pratig på lektionerna.......kändes väldigt ovant att höra det)

hem och hämta Madde och så blev det ett besök till på gymmet( måste ju erkänna att jag tycker det var skoj:)) mattias var oxå där och tränade och han tog sig tid att visa mig några maskiner så idag blev det löpbandet,mage,ben och rygg.

Handling,tankning,iordningställande av dagens middag(potatis o purjosoppa ) och fick ork att fixa middan till imorrn eftersom jag jobbar länge då( fläskfile på rotfruktsbädd med hemlagad beasås,tror att jag kommer att tycka om det men om det faller barnen i smaken återstår att se.....rödlök och rödbetor i bl.a...)

Direkt efter maten blev det en broarna runt med anna o cina:)

å när jag kom hem hade jag fortfarande ork kvar så då blev det en chokladtårta inför helgen:))

Nu först när klockan är över 21 sätter jag mig för första gången ner och känner att jag är rätt ordentligt trött......

men det känns som så skönt dom här stackars få dagarna när man bara orkar hur mkt som hellst!!

Gonatt o sov så gott!!! Det tror jag att jag kommer att göra , så speedad som jag vart ikväll;)

Blev ju bara tvungen att lägga in ett bildbevis från gymmet;)

Av elisabeth nordgaard - 21 april 2010 19:53

Efter en dag med huvudvärk o allmänt trötthetstillstånd så somnade jag efter middan.......

vaknade hyfsat utvilad och då kom Madde med förslaget att dra mamma med sig på GOLDS:))

så nu är även gympremiären avklarad........:))

Höll mej till löpbandet och sprang i rask takt men det höll på att sluta i katastrof när jag fick akut klåda på benen och skulle till att klia........Fick den där "men mammaaaa"blicken av madde när jag snubblade till:)

Fick ju gratis kort för resten av den här veckan så det känns ju som om jag måste dit o testa lite annat oxå.Får väl se om ngn av tonåringarna vill ha med sig mamma en gång till;)

Energikick blev det iallafall så nu fick jag ork med mitt andra intresse (bakningen)idag blir det bullar med aprikos och kokosfyllning.Får väl se om det är något som faller familjen i smaken......

nä, dags att fylla bullarna och stoppa in dom i ugnen( skapligt fikasugen nu!!!)

Kraaaaam på er<3


Av elisabeth nordgaard - 20 april 2010 20:51

fiiiint väder:))

men tänk så mkt lättare allt känns när solen lyser!!

Hade en otrolig ork o energi när jag kom hem från jobbet vid 17snåret.Hamnade en bra stund i köket( fixade korv o makaroner till Ante som hade bråttom till träningen , korv o pulvermos till Madde ( som mådde dåligt) och hemgjord potatismos till Mattis som kom hem från gymmet. Av makaronerna som blev över så blev det en makaronilåda till morgondagens middag( men sen är äntligen korvringen slut,tack för det....)

Efter undanplockningen av all disk så blev det bak av en rulltårta som vi åt som efterrätt med vispad grädde och mandarinklyftor( me like)

Sen var det dax för den dagliga kvällspromenaden, ikväll blev det bara jag och Kicki och vi tog en riktigt snabb stavgång mot vemyrahållet( kul att gå andra vägar oxå)

Känner att jag gått på högvarv hela dagen och att jag faktiskt är rätt så behagligt trött när jag nu äntligen sätter mig ner. kommer nog att somna så fort jag lägger mig ner.....

Hoppas att vädret fortsätter att va så här fint, det bränner  så skönt på kinderna nu:))

Kramiz<3

Av elisabeth nordgaard - 19 april 2010 20:40

men vart klåen tog värmen vägen??

Idag blev det vinterjackan till jobbet ,kände mej väldigt tveksam över klädvalet i morse men är otroligt tacksam över att jag inte behövde frysa under all utevistelse på jobbet......Ikväll däremot fröööös jag under vår kvällsprommis:( såå kallt för händerna att gå stavgång broarna runt UTAN vantar, vet att jag har mig själv att skylla men ändå......Däremot var det väldigt värmande att vi var hela 5 personer som gick ikväll( Kicki,Pernilla, Anna-Karen, Cina och jag)<3 <3

denna vecka går i sollefteå i hälsans och friskvårdens tecken:))

Om vi vill och har möjlighet så får vi ta ut en timme friskvård VARJE dag, JAG vill!!!

Så det får bli en timmes promenad varje dag i samband med lunchen :)

Har oxå tänkt att ta mej ner på GOLDS och prova på ngt/några pass men men det återstår väl att se..........( det är ju gratis under denna vecka så det är väl då om ngt man ska passa på att testa)

Madde ville att jag skulle följa med henne i morgon så det kanske blir en trevlig mor/dotter grej,or not.......

nä,ska man återfå värmen efter den här kyliga kvällen är det nog bäst att hoppa in i duschen:))

Kraaam på er<3 

Av elisabeth nordgaard - 18 april 2010 20:32

Det är rätt fantastiskt när man får uppleva såna här braiga ladda batteriernahelger!!!!

Kompade ut 10.00 i fredags och tog 10.30 bussen till övik.Strosade runt i stan några timmar och tog en smarrig lunch inne på port 9.

Premiärgrillning ute hos pelle( att kött smakar så himla mkt godare när det grillas,Wunderbar)

Kvällspromenaden kändes inte heller helt fel därefter:))

Lördagmorgon shoppingresa till Umeå. Börsen tillät inga större utsvävningar men jag hittade en väst att ha under mina promenader för 100kr( gillas)

Åter i moliden blev det smarrig röding o laxmiddag tillsammans med trevliga gäster( skoj att lära känna nya glada människor) :))

Idag blev det 17 km promenad med blodiga skavsårsfötter på slutet......

å sen bussen hem o åter få va med mina barn igen<3

helgen är slut och jag mår så bra (  detta trodde jag inte för ganska precis 1 år sen att jag åter skulle bli lycklig igen......)

neee, behöver uppsöka konsum o fylla på kylskåpet igen( hoppas att kortet fungerar ikväll, tror inte att jag orkar gå mer sen........)

Ha de gött KRAAAAAAAM!

Presentation


elisabethnordgaard - mitt i livet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<<
April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards