Alla inlägg under maj 2011

Av elisabeth nordgaard - 30 maj 2011 20:33

........för mkt bilder va de i kameran nu upptäckte jag;)))))

Förra helgen hjälpte pelle o jag pernilla med hennes flytt till övik så fredagen var vigd åt det.När vi vid 21snåret anlände till Moliden så stannade vi ett par timmar vid tjärnen där de var städ o grillkväll:)

  väldigt fint hade dom gjort det!!

  lördag kväll va de baluns med fiskeföreningen, middag o kubb stod på programmet:)

  Veckan som var bestod av urstädning  av pernillas lägenhet:)

  Torsdag em blev de så avresa till stockholm med pelle, elin o lisse:) En himlarns trevlig helg med shopping, promenader, god mat, gröna lund mm mm:))))) OCH framförallt resans mål: Stockholm marathon:))) Pelle gjorde en jätteprestation i sin första mara( skulle tro att de gav klar mersmak!!) Han kom på en hedrande 1008:e plats av mer än 16000 löpare o sprang på finfina 3.15:)))))

orkar som inte skriva så mkt mer ikväll, känner mig rätt seg efter en dag m shopping i barkaby o därefter bilresa hem....men bilderna försöker jag att lägga in:) tror man kan se på dom att helgen va rätt nice:)))

                 Segraren:)

  Min hjälte<3

  tyckte han va värd en ros<3

  middag på gröne jägaren(igen...)

           kvällskaffe i en gammal fängelsehåla i gamla stan

                 hamnade ju för första gången inne i spökhuset oxå;))))

  spoooky:)

                 avslutade söndagen med en mongolis middag på bamboo city på drottninggatan:)

  nämen nu så ska jag va lite social me min kombo pernilla:))

kramiz på ett tag<3

Av elisabeth nordgaard - 18 maj 2011 21:07

......kör väl på en stund med lite bloggande när nu lusten infallit sig:))

Trött , frusen o med en mensvärk som heter duga känner jag att bättre dagar har man väl haft......

Förra veckan t. ex , den va fin:))))

Började måndag morgon med att gå på jobbet i sooool :)

     Kan man bli annat än glad då?????

Tog en skön måndagsprommis på lunchen den dagen minns jag, passade på att ringa en saknad sjukskriven kollega( som alltid brukade gå just den vägen på våra luncher med mig<3....nå, de kommer väl fler prommisar för oss<3)

  Hahaha, skvätten som jag är så hoppade jag till när jag såg att ngn tittade ut på mig från fönstret på övervåningen( kändes som nåt från en skräckfilm...) Det var dock bara målat såg jag när anndhämtningen lugnat ner sig igen:)

     Tisdag blev arbetsdag 6-18 när de fattades vikarier men sen efter fullgjord dag så hamnade jag o sönerna hos tobbe på 18-årskalas:) Grattis i efterskott Tobias<3

  Pappa mådde gott när han fick njuta av allt gofika<3

  Torsdag va de så dax för årets småstjärnor på tigerns fritidshem:)

  även personalen vill stå i rampljuset ibland;)

 ( cina....de ser lite farligt ut me kniven där.....)

  Men kul på jobbet, de ha vi:))

Kvällen var de så dax för årets kommunrus:) Gunilla o jag promenerade i rätt rask takt( för jag va JÄTTEHUNGRIG!!!) Ulrika hon sprang så fort att hon vann damklassen, grattis!!!

  I övrigt under veckan så sprang jag faktiskt 3 ggr:))))  1 broarna runt me ante o 2 ggr uppe i remsleskogen m kicki:) Stolt o nöjd av att jag inte viker ner mig längre!!!!!!

Fredag blev de bussen till övik, en lunch på stan me anna-karen o lisa o sen hem till pelle där han bjöd på rökt röding, MUMS!!!! snacka om att barndomsminnen kommer tillbaka när man äter nåt man inte ätit sen barnsben där uppe i lillsele:)

  Lördag målade jag klart utemöbeln o sen blev de en tur till bjästa o besök hos pelles föräldrar o därefter hos  leffe o monika.  Blev dessutom en pizza på byn:)

Kvällen bjöd på melodifestival o ostbricka:)

     Söndagen en lång skön prommis till östansjö fäbodar, vackert värre!!

       Hem me måndagsmorron buss o väl hemma där runt 18 så lagade jag nåt nytt recept som jag hittade på recept.nu .kan den ha hetat gudfaderns pasta?? Hyffsat gott iaf, gott för att vara en vardagsmiddag va mattis bedömning:)


  Efterrätten som oxå va ny för dagen var mest bara vacker , föll inte riktigt nån av oss i smaken:S

  ( musli, kesellavanilj blandat m creme fraiche, jordgubbar som varvades i några lager)

denna vecka är de lite flytt för pernilla som gäller, flyttlasset till övik går på fredag...men sen blir vi sambos under några veckor här på storsvängen:)

Magen känns lite bättre o kroppen känns lite piggare men tror ändå att jag går o knoppar snart, kramelikram<3

 

Av elisabeth nordgaard - 18 maj 2011 21:07

......kör väl på en stund med lite bloggande när nu lusten infallit sig:))

Trött , frusen o med en mensvärk som heter duga känner jag att bättre dagar har man väl haft......

Förra veckan t. ex , den va fin:))))

Började måndag morgon med att gå på jobbet i sooool :)

     Kan man bli annat än glad då?????

Tog en skön måndagsprommis på lunchen den dagen minns jag, passade på att ringa en saknad sjukskriven kollega( som alltid brukade gå just den vägen på våra luncher med mig<3....nå, de kommer väl fler prommisar för oss<3)

  Hahaha, skvätten som jag är så hoppade jag till när jag såg att ngn tittade ut på mig från fönstret på övervåningen( kändes som nåt från en skräckfilm...) Det var dock bara målat såg jag när anndhämtningen lugnat ner sig igen:)

     Tisdag blev arbetsdag 6-18 när de fattades vikarier men sen efter fullgjord dag så hamnade jag o sönerna hos tobbe på 18-årskalas:) Grattis i efterskott Tobias<3

  Pappa mådde gott när han fick njuta av allt gofika<3

  Torsdag va de så dax för årets småstjärnor på tigerns fritidshem:)

  även personalen vill stå i rampljuset ibland;)

 ( cina....de ser lite farligt ut me kniven där.....)

  Men kul på jobbet, de ha vi:))

Kvällen var de så dax för årets kommunrus:) Gunilla o jag promenerade i rätt rask takt( för jag va JÄTTEHUNGRIG!!!) Ulrika hon sprang så fort att hon vann damklassen, grattis!!!

  I övrigt under veckan så sprang jag faktiskt 3 ggr:))))  1 broarna runt me ante o 2 ggr uppe i remsleskogen m kicki:) Stolt o nöjd av att jag inte viker ner mig längre!!!!!!

Fredag blev de bussen till övik, en lunch på stan me anna-karen o lisa o sen hem till pelle där han bjöd på rökt röding, MUMS!!!! snacka om att barndomsminnen kommer tillbaka när man äter nåt man inte ätit sen barnsben där uppe i lillsele:)

  Lördag målade jag klart utemöbeln o sen blev de en tur till bjästa o besök hos pelles föräldrar o därefter hos  leffe o monika.  Blev dessutom en pizza på byn:)

Kvällen bjöd på melodifestival o ostbricka:)

     Söndagen en lång skön prommis till östansjö fäbodar, vackert värre!!

       Hem me måndagsmorron buss o väl hemma där runt 18 så lagade jag nåt nytt recept som jag hittade på recept.nu .kan den ha hetat gudfaderns pasta?? Hyffsat gott iaf, gott för att vara en vardagsmiddag va mattis bedömning:)


  Efterrätten som oxå va ny för dagen var mest bara vacker , föll inte riktigt nån av oss i smaken:S

  ( musli, kesellavanilj blandat m creme fraiche, jordgubbar som varvades i några lager)

denna vecka är de lite flytt för pernilla som gäller, flyttlasset till övik går på fredag...men sen blir vi sambos under några veckor här på storsvängen:)

Magen känns lite bättre o kroppen känns lite piggare men tror ändå att jag går o knoppar snart, kramelikram<3

 

Av elisabeth nordgaard - 8 maj 2011 16:29

......jaaaa,typ med racerfart har denna vecka 18 gått!!!!!

Tycker ju de va måndag alldeles nyss:) Jaja, jag klagar inte:))

Veckan har bestått av mycket jobb o många promenader, härs o tvärs o hit o dit:)) när man summerar veckan såhär på söndan så var den helt ok!!

  

En av dom kyligare kvällarna denna vecka, vädret har verkligen pendlat:S

  Å en av dom finare:)

  Så vackert att stå här uppe på hallstaberget o titta ut över vår vackra stad:)

  Lördag( o även söndag) morgon blev grabbarna serverade smoothie till frukost:) Uppskattat att få den serverad vid säng, dom vaknar till ett gott hmör iaf;) Som höll i heeela dan;)

  Att nåt så enkelt kan va så himlarns gott:)

Lördag eftermiddag blev de en prommis upp till sjukhuset för att hälsa på goaste pernilla<3 <3

     händer mkt ute nu:))

  glada brudar på lördag kvällprommis broarna runt:) så mkt skönare o trevligare än att halvsova i soffan;)

  Söndag morgon:premiär för en frulle i hängmattan:)) intog min smoothie o lyssnade på fågelsången o bara njöööööt:))))

Sen blev de tvättstuga o en prommis m ante upp till pappsen( han uppskattar verkligen när vi kommer) han hade kokat kaffe o dukat fint o verkade må gott<3 <3 känner att jag börjat acceptera hans demens(i höstas var de så himla tungt att gå upp o hälsa på nu har vi trevligt tillsammans när jag är där:))

både ante o jag kände oss hungriga när vi gick därifrån så vi stämde träff m mattis på stan åsså blev de en tidig middag på china:)) sååå skööönt att sitta ute o äta i de vackra vädret:)

  Smaskigt värre!!

ingen av sönerna ville dock fotas( inte så länge jag har min kassa kamera sa mattis.....ännu en anledning att byta telefon....spännande att se om jag får fota dom sen då!)

vwcka 19 blir en hektisk vecka m småstjärnor på jobbet o hälsovecka:)) ska verkligen försöka nyttja de som bjuds:) torsdag kväll  blir de kommunrus bland annat:))))

Hör av mig längre fram, kramiz<3

Av elisabeth nordgaard - 2 maj 2011 20:22

Oj OJ OJ.......hahaha.....stackars stackars Ante som fick hjälpa mig med att kopiera och klistra in!!!!!Måste verkligen ta tag i detta;)

( TACKAR dock anna för bilden hon knäppte i lördags, hon kan hon!!!!<3)

ja, hur som hellst så kom denna bild på fel plats i min blogg men nu orkar jag inte ävlas någe mer:)))

har haft en händelserik valborgshelg med krattning, grillning, målning av trädgårdsmöbler, besök av anna-karen o tomas med 2 söta barn:)) o som kronan på verket ( visst heter de så??) ett 50_årsfirande på själva valborgsmässoafton:)))

lägger väl in lite bilder, min vana trogen;))

  började fredagen efter endast några timmars jobb med att lämna ett snöfyllt Hedestad( och daniel craig...)

Anlände dryga timmen senare till ett soligt örnsköldsvik:)

  blev lite sedvanlig shopping:))) lyckades hitta nya braiga( får jag hoppas iaf!!) solbrillor på specsavers blick( för halva reapriset dessutom;me like!!!)

Sen blev de en glass på bryggan:)

  Lördag morgon blev jag  bortskämd med frukost på säng( återigen, me like!!!!)

  lördag kväll först en liten fördrink hos charmiga familjen hallin ( me like!!)

Å sen vidare till Bonäset och helgens stora begivenhet, Firande av nyblivne..50-åringen micke:))

Fantastiskt trevlig kväll med god mat o dryck och jättetrevligt sällskap:))) Jaaa.....Me like!!!!!

  50-åringen himself, återigen GRATTIS i efterskott:))

              väldans trevligt valborgsmässofirande anordnar dom i bonäset:)) gratis korv, dansband som spelade, raketer o bara trevligheter:))

  hmmm.....börjar bli suddigt nu.....

  ute satt vi , långt in på natten.....tur ja fick låna en hel en drös me kläder från mickes garderobb:)

           jaaaa.....kvällen avslutades med en taxi hem till mo.....hamnade en stund hos hallins igen o där hade sofia fest:)) dom spelade singstar.....gissa vem som hamnade där????

sen hem till sängen och söndagen lägger vi snabbt till handlingarna( en helt bortkastad dag om jag säger som så, USCH....me DONT like!!!!!)

morronbuss till solle i morse o efter 10 timmar på jobbet så blev de en handling på konsum o tillagning av enchilladas m lövbiff( snabbt gott o enkelt, me like!!!)

Sitter nu trött halvseg o tittar ut gm verandafönstret på regnet som öser ner:((((

he en fin vecka 18 så höres vi nog snart igen<3 

Presentation


elisabethnordgaard - mitt i livet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards