Alla inlägg under april 2013

Av elisabeth nordgaard - 20 april 2013 18:17

Mmm.....visst är det härligt nu när dagarna blir längre ,solen lyser och snön är på väg bort :) här på smörsoppsvägen är det dock rätt mycket kvar :S
Börjar känna för att göra vår ute på farstukvisten ( få bort gammljungen mm) men känns som jag väntar liite till :)

Idag har jag gjort Sollefteå tor ....
Hunnit med frukost o lunch hos storebror :) besök hos pappa och sen eftermiddags fika hos Cina :)
Kom hem till en premiärgrillningsmiddag m kyckling och blää vad äckelmätt jag är just nu :(
Min mage fixar tydligen inte hur mycket som Hellst ...

Känner mig som lite halvtagen efter besöket hos pappa :(
Det är rätt tufft med en dement förälder och när man ska försöka ordna så att det blir så bra som möjligt med boende och omvårdnad ....att se att min lilla pappa inte är densamma som han var förr ......det tar :(

Men så känner jag att han är ju nöjd , han mår ju inte dåligt och det är väl ändå det viktigaste !

Och jag mår bra ( om än lite äckelmätt ...) och solen lyser och kvällarna blir längre .....så jag ska så fort den stora mättnaden gått över ta mig ut på en prommis :)
Livet har efter en jobbig och mörk vinter återvänt till Nordgaard , så på återhörande <3

OJ!

Av elisabeth nordgaard - 14 april 2013 18:56

Mmm.....OJ va länge sen jag bloggade märker jag !
Har väl kanske inte hänt så mycket heller ......
Är fortfarande heller inte nöjd med det här med att få in mina bilder :(

Vad som hänt sen sist är väl mest en envis förkylning som haft svårt att släppa sitt grepp :( , blev dock 8 km efter skogsväg idag och det kändes bra :)))
Har oxå fått veta att jag inte har nån chans på jobb här i övik i höst ( åtminstone som det ser ut nu ) så från 1 juni blir det till att pendla till Sollefteå , känns skönt att veta lite om framtiden iaf :) det är som inte jag det här med att leva i ovisshet ....
Så mina gamla barn , kollegor o föräldrar ....see you soon :) hoppas jag inte förstörde söndan för nån nu .....
I övrigt har jag haft en kanonhelg ! Skönt det är när man summerar helgen och man är full av ny energi :)
Haft besök av Kicki där vi hann med massor :)
Varit bortbjuden till fina vänner på supergod middag :)
OCH inte minst 6 timmar ute idag i sool :)))
Nöjd tackar jag nu för mig :) puss !

Presentation


elisabethnordgaard - mitt i livet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards