Alla inlägg under februari 2011

Av elisabeth nordgaard - 27 februari 2011 20:51

Vecka 8 i mitt liv har bestått av mkt sjukdomar både för oss i familjen o för måååååånga på jobbet :(((((

Ungefär hälften av eleverna var sjuka under denna veckan.....å även halva personalstyrkan tror jag!!!!

Vi avslutade dock veckan( vi som var hyffsat friska iaf....) med en hejdundrande personalfest för oss som arbetar på fritids:)))

å så tog vi tillfället i akt o uppvaktade världens goaste 40-åring!!!!!

Grattis än en gång Cina<3 <3

Ett väldans trevligt gäng åt o drack gott, hade trevliga samtal o spelade kort o siiiiiiingstar:))))) gissa var jag höll mig mest?????? Fick möta oppe i en av min ungdoms älsklingslåtar" forever young" bl a:))))

christoffer , en fena på att laga mat, hade fixat till en smarrig middag m kyckling, goda såser, klyftpotatis o en underbar efterrätt!!!! Jamijam!!!

Jag behövde bara fixa sallad o en plåt potatis:))

Å Roger......han är en fena på att fixa belysningen:)))))

 

jaaaa.....superdupertrevligt va de!!!! En drös drog iväg på krogen där vid 12, halv ett men jag är så otroligt TACKSAM att jag valde att gå hem till grabbarna då ist:))))) Natten blev inte såååå god o jag hade tvättstugetid bokad till 07.00........BLÄÄÄÄÄ.....say no more......

Runt 11 blev vi sen upplockade av pernilla för tripp upp till övik:)) Mattis skulle upp på fifaturnering o då passade jag o ante oxå på att åka upp:))

Först en räkmacka på fik( å jag o namn....men nåt m gelato inne på gallerian...vansinnigt god iaf!!!)

Sen blev de klippning för mattis o ante på rinse:))VÄLBEHÖVLIGT!!!!

Å sen lite välbehövlig killshopping:)))) Ante fick jeans, huvtröja o t-shirt för en billigare peng än mattis jeans.......

Sen drog mattis iväg på sitt o ante o jag plockades upp av pelle<3

Lördagsmyskväll hos nilssons gav ett trivsamt avslut på lördagen:))

väl hemma igen vid 12snåret fixade elin gott the o de va härligt för den lilla kraxiga halsen de :))

imorse upp för en närmare 2timmars prommis:)))

en sån här önskar sig pelle av tomten:)))))

sen hem å se på skidåkning, fixa middag o se hur duktig gofox är på att sitta still när klorna blir klippta:))

å sen så drog me and my boys iväg hemåt m bussen.

nån stackars timme kvar nu av v 8.....å sen får vi se va v 9 bjuder på:))

nu dröjer de typ 3 veckor innan ja träffar pelle igen( känns liiiite långt.....) men snart nog är de väl v 11 oxå :))

kram på er sötnosar därute<3

                                                  
        

Av elisabeth nordgaard - 22 februari 2011 16:01

..........är nåt som jag känner att jag blir bättre o bättre på:)

( visst är den fin ljuslyktan jag fick av birgitta i julklapp!!!! )

Fast iofs så ljuger jag ju om jag säger att jag njuter precis varje minut......som nu när jag ligger nerbäddad i sängen m halsont o bihåleont så spritter man väl inte av glädje precis......men det är ändå nästan så att jag njuter när jag hör ante svära vid tvspelet( sådär som de brukar låta...) det är ett friskhetstecken( han som är inne på sin 4:e sjuka vecka har knappt spelat tvspel....så kanske är han på bättringsvägen nu...han ska i vart fall till läkarn imorrn!)

Men tillbaka till de där med att njuta.......

Förr tror jag knappt att jag visste vad det ordet innebar!!!!

Nu känner jag att jag njuter av det mesta:))))

Jag njuter av att umgås med mina vänner!

TACK för trevligt sällskap i fredags Anna<3 

Jag njuter av att äta gott på mysiga fik:))) Inte för att jag vet vad det hette eller ens vad gatan hette där det låg.........men mysigt va de<3

Å gissa om jag va mätt efteråt!!!!!! Jag hade beslutsångest o lät hon som jobbade på fiket plocka av alla favoriter......o en sån där kaka va ju bara UNDERBART god( Björnakaka tror ja visst att den hette,....Anki brukar oxå baka den men då heter den säkert Ramselekaka lr nå liknande...)

jag njuter av mysiga miljöer:)))

jag njuter av promenader( även fast det är minus 22 ute.....det blev dock bara detta foto taget av nån konstig anledning......)

jag njuter av att fixa m färger:))

Å att tända massvis med ljus:)

Å helt fantastiskt vad jag njuter av att sitta i ett varmt bad( framförallt efter en 1,5 timmes prommis i 22 minus.....) Men det är så läckert....jag som ALDRIG haft tålamod att sitta länge o njuta i ett badkar( jag har alltid känt alla måsten som måste göras, telefonen som ringer lr barnen som ropat "mammaaaaa") satt nu så länge helt avslappnad o lät nästan vattnet bli kallt......såååå skönt:))))

  

    Jag t o m njöt av att sitta ute i en pulka o titta upp i trädet o lyssna på  kvittret där uppifrån!!!!

Jag njuter av skoterutflykter:)))) Även fast turen i pulkan var skakig:)) Men jag hade de absolut goaste resesällskap man kan ha<3 ( Fox, satt först i knä på mig....o han är ju rätt stor ,så frös gjorde jag INTE!!!!)

  

     

Å jag njuter av att sitta bredvid elden de första jag gör på morron<3

Där va min njutarhelg i bilder<3

Nu är de några dar kvar på denna vecka....ska väl försöka pigga på mig ytterligare( idag efter Antes utvecklingssamtal, som fö gick bra, så tog jag 2 tim komp o de va skönt känner jag:)))

På fredag är de dax för personalfest så då lär jag väl njuta lite av trevligt sällskap:)))) 

NJUT VARJE MINUT!!!!!!!                         

Av elisabeth nordgaard - 17 februari 2011 20:48

.....är de som gäller hemma hos oss:(( den ena förkylningenavlöser den andra......

Tyckte själv jag varit piggare de senaste dagarna men vaknade i morse hängig igen.... så de blev en dag m alvedon:(( tur att man har UNDERBARA arbetskamrater!!!

känner mig piggare ikväll i vilket fall:)

har nyss kommit hem från ett födelsedagsfirande hos en otroligt läcker 40-åring:)

GRATTIS Cina!!! Livet börjar vid 40;))

Tråkigt när blombilder är av bättre kvalitet än foton på människor.......men men jag SKA ordna mig en bättre kamera:))

Nu blir de surf i sängen hädanefter;)))

Jörgen o Cina, ligga snygga nu som för 20 år sen<3

Bästa kortet för kvällen.......vad säger det om mig egentligen??????Goda tårtor bjöds vi på:)))) Å trevligt prat vid fikabordet, myyyys<3

Men sen hem för att fixa tvättstugetråket.....vattna blommor o fixa färdigt packning inför i morrnbitti:))

Börjar 06.00 o då traskar ja iväg till lillänget m all min packning.....rätt skoj för de e likadant varannan fredag ...jag går samma väg m samma väskor o möter alltid samma människor :hemlöse mannen m cykel( ser så ut iaf) o möter honom alltid  på samma plats:S

o den visslande mannen som alltid står på samma plats utanför konsum( o alltid visslar på samma stump) 

Så jag går där m min halsduk uppdragen till ögonen o ler lite för mig själv:))

Nu ska försöka ta mig i säng o hoppas att sömnen gör mig ännu piggare:))

Kramelikram<3               

Av elisabeth nordgaard - 15 februari 2011 19:54

....passar på att skriva av mig lite såhär i mitten av februari:))

I Nordgaards residens så löser krämpor o förkylningar av varandra hela tiden:((

Andreas ligger just nu varm i pannan o sover i soffan:(( 3:e gången på 2 veckor......de vill som inte ge sig detta!!!!

mattias börjar äntligen friskna till men även där har de gått upp o ner:((

själv tycker jag att när jag äntligen känner mig pigg igen så kommer nästa bakslag m halsont o huvudvärk:(

Nu har jag dock haft 2 pigga dar så kanske........

I lördags hade vi besök av familia Wedin :))

Blev middag på pizzerian ( å elins kebabtallrik går nog till historien som  en av de större:)) MKT sås var de.....)

Typ suddig bild......men Anton matchade snyggt:)

Avslutade med att titta på lite kälkhockey på nipvallen innan de åkte åter mot nolaskogs!

Match mellan tyskland o nederländerna, ingen större publikmatch......de va vi o några till på läktaren....

Betydligt fler va de idag då lillängets skola begav sig dit för att titta på matchen norge-nederländerna:)))) Fantastiskt vilka duktiga spelare!!!! killarna jag satt med från 1:an var oxå imponerade o intresserade:)) Skoj!!

I övrigt så firade jag o sönerna igår alla<3:s dag :))

Eftersom jag slutade tidigt på jobbet så hade jag tid att laga go middag:)) vi åt helstekt fläskfile m rotsaker i ugn o medelhavssås o de va väldans uppskattat:)) så kul att laga mat då!!

Sen blev de lite gelehjärtan framför tv:n , myyys<3

veckan som följer blir annars som såhär:

Onsdag : pernilla ska fixa slingor på mig:))))

Torsdag: fira en go liten 40-åring( grattis i förskott cina<3)

Fredag: Åka upp till pelle( saknade honom muchas igår på alla hjärtans dag så får väl ta igen de då då<3)

Å sen får väder ,vind o humör bestämma hur helgen ser ut;))

jättekraaamen på er o på återhörande<3 <3

        

Av elisabeth nordgaard - 10 februari 2011 18:37

......ett sånt väder!!!!!!!

Nog för att jag tkr om årstiden vinter men vädret ute just nu är HEMSKT!!!!!Enbart för att stilla sötsakssuget hos de 2 skruttiga, krassliga sönerna( och om sanningen ska fram även hos mig....) tog jag mig i snöyran ner till LIDL...

Men de va ett steg fram o två steg tillbaka som gällde:((

100 grams chokladkakan jag köpte till mig själv tryckte jag i mig på hemvägen bara för att orka kämpa mig hem i motvinden.....

Fotspåren snöade igen på en gång.....

svårt med min kassa kamera att visa hur de blåste o yrde men huset såg verkligen inbjudande ut:)) visste inte hur snabbt jag skulle ta mig in.....

 

 

Antes snart översnöade  kickboard......

Slängde ett getöga på den översnöade volvon.....men tror att den få va översnöad ett tag till.....

Just här, just nu längtar jag som bara den till sommaren!!!!

TÄNK; en smarrig milkshake en varm sommarkväll<3

Att få äta grillat :))

Att få vistas vid havet( slutet på marken....)

Mmmmm......snart är vi ju faktiskt där o jag lär nog njuta av vintern många dagar till skulle jag tro....men just här, just nu väljer jag att krypa ner under filten , trycka i mig de sista av 100 grammarn o pyssla om mina söner litegrann<3 

kram o ha en fin en kväll:))))                   

Av elisabeth nordgaard - 7 februari 2011 20:47

...ja, ungefär så har januari( å början av februari månad sett ut för mig, rätt så ok ska tilläggas...)

hade förlorat min överflyttningssladd( vet att det heter nåt annat men finner inte ordet just nu för sladden mellan tfn o dator....) därav det obefintliga bloggandet i januari månad:)) fick en ny av madde nu när jag va nere hos henne så de blir väl lite ändring nu då;)

men vansinnigt va tid de tar när man ska förmedla en hel månad o dessutom säger dataskrället att jag inte får ladda ner mer än 50 bilder per månad så då blev de till att sitta o välja lite oxå.....så tyvärr, många av mina bilder kommer inte med......;))

2010 avslutades m dunder o brak i moliden:)) jag o Ante hade tagit oss upp för att fira nyår m Pelle,Elin o Anton o ca 40 glada goa människor till:)) dagen började m en traditionsenlig hockeymatch nere vid skolan.

När den spännande matchen pågick så passade ante o jag på att ta fox på en längre prommis bort till rösåsberget( å jag tror vi var mer svettiga än hockeyspelarna när vi kom tebax, han får sina tjurskov den gode fox.....)

Hamburgergrillning alltid ett trevligt inslag:))

carina o anna-maria riktiga proffs:)

Sen hem o fixa sig i ordning inför kvällens stora begivenhet nere på puben:))

Fantastiskt trevlig kväll m god 3rätters middag, underbara människor, karaoke( å vem skrålade så rösten nästan försvann då???) dans , tävlingar å raketer gjorde avslutet på året helt suveränt!!!!

Goaste systrarna<3

  

   sång på hög nivå:)

myyyys<3

skål på dig 2010 nu tar vi o välkomnar 2011:)))

början av året startade m en envis förkylning som kom o gick i omgångar:((((

men blev bjuden på middag av pernilla på den indiska restaurangen<3 så gott o så mysigt<3 tack älskade vän för den kvällen!!!!

trettondagsafton ostbricka hos storebror m familj, jättemysigt o dessutom maddes sista kväll innan återresa till karlstad

trettondan passade jag på att såga ner granen i molekyler o så passade jag på att spruta cillit bang i ögat minns jag.......usssss, de gör jag ALDRIG om!!!!!

Sen drog pelle o jag upp till moliden i snöovädret som var, stannade endast efter vägen för att hjälpa till att skotta loss en bil som kört fast rätt ordentligt...brrr!!!!

fredag morron o klämfredag blev de besiktning av bil, prommis o en supermojsig frukost på scandic:))) vrf gör man inte sånt mer ofta??? ja, alltså inte bilbesiktning men äta en långfrukost ute sådär:)) kanske för att plånboken styr kanske......

helgen bestod av kalla men vackra prommisar å så bjöd vi fam nilsson på en 3rättersmiddag å så fick dom bli introducerade i paketleken, den e ju faktiskt bara så skoj:)))

En av de vackraste dar jag vart ute faktiskt<3

veckan därpå låg jag som en sill......bläää för att ligga sjuk en hel vecka:((

helgen för 2 vckor sen passade jag på att klippa mig hos maria o sen blev de en lunch på stan m anna-karen<3 tack för att du visade mig ett nytt matställe:))))

sen blev de lite mer prommisar:)))

visst blir man glad när solen lyser!!!!!

TACK hjärtat för den goda chokladen du bjöd på, som jag tjatat;)))

 

 

 

goproppar<3

väl hemma blev de testning av nya recept( å denna efterrätt var god.....)

åsså blev de en hel drös välbehövlig stavgång m kicki:)))

det är bara så skönt m dessa prommisar:))

Måndag 31 jan satte jag mig då på bussen 23.10 för att åka ut till långsele för att vänta på nattå¨get till karlstad o besök hos madde.....väl framme i väntsalen fick jag som en konstig känsla att detta känns fel......o mkt riktigt de va ju de oxå:S jag min klant var ute 1 dygn för tidigt......när tåget kom så såg jag nog så trött , eländig o ynklig ut så tågvärden lät mig åka med iaf:))) jag fick dock ingen egen sittplats så natten bestod av rätt få sovtimmar.....men va gör väl de!!!! jag var nere hos madde vid lunch den 1 feb:))))

vi startade m att ta en lunch på en mysig pizzeria:)

   

pizza m chevre,honung, valnöt o ruccola( nytt o gott!!)

Därefter blev de storhandling på hemtex( madde fick present 1 dag för tidigt) å därefter fick vi skjuts av pojkvännen martins pappa ut till IKEA. Där inhandlades en ny matmöbel o lite annat smått o gott, kul!!!

sen fixade madde gomiddag till mamsen o jag tog o städade......hmmmm.....har inte tänkt att va en sån där mamma som kommer o städar hos de utflyttade barnen men de bara blev så......å dessutom så va de ju skoj att få pimpa m gardiner, matta, dukar o lite nytt till toan:)))

madde skruvar möbler för brinnande livet:)

   

Klart!!

å god kycklingwok bjöd hon på :)

efter lite singstar så däckade lisa.......

morron därpå va de så dax för maddes 20årsdag<3 efter att hon ätit sin tårta o öppnat lite paket ville hon sova vidare så då tog jag en liten morronpromnix för att njuta av sola i karlstad o hitta mig lite kaffe;))

på kvällen avnjöt madde , martin o jag en 3rättersmiddag på ristorante casanova:)) God mat o väldigt läckert!!!

MUMS!!!!!!!

torsdag så reste jag så( å på rätt dag dessutom) norrut igen bara för att packa om väskorna resa till övik på fredag morron:))

Hade en date m pernilla där de blev lite shopping o hon bjöd mig på en räkmacka som va av de godare slaget:))

som alltid lika mysigt vännen<3

sen hem till pelle för mer mys<3

Lördag va en fullspackad dag m skoterutflykt, å hur skoj är de då inte att blåsa på mm den nya skotern:))))Gillar när de går fort jag:))))

tankning krävs:))

köra fast hör väl oxå till:))) förlåt pelle;))

I Norrmesunda faktiskt när vi letade efter mammas föräldrahem( hittade de dock inte......)

matstopp vid byanlyan:)

sen hem o duscha för att därefter gå till lennart o anki o en trevlig stund m skoterprat o ett glas vitt:))

lennart skjutsade så sedan in pelle o mig till la stada för partaj m pernilla , kenneth o janne:))

En skojsig mysig kväll där janne på förköret bjöd på en underbart god tacorätt, Mums, skulle kunna äte den nu oxå om den stod i kylen:)))

sen blev de järnet på o learys o jaaa...jag dansade en hel del:))))

Söndag blev de en välbehövlig 2,5 timmes promenad i mestadels skoterspår( JOBBIGT!!!!!!)

å sen lite bak av thekakor , bullar o semlor:))

Jaaa.....ni ser de va en del party, mat o promenader( å låååång tid ha de tagit!!!)

Men hörrni......jag ska bjussa er på en fadäs jag gjorde under min karlstadsresa.....ja förrutom att jag reste på fel natt då.....

Trött o sleten efter resan o shoppingen på hemtex skulle så madde o jag åka hem en snabbis m bussen till hennes lägenhet o dumpa grejjerna innan IKEA....hon hade fixat busskort till mig i förväg gogumman<3 o jag frågade lite snabbt hur de funkade,,,,,bara att dra sa hon....hon kom på lite före mig o när de så va min tur att kliva ombord på bussen så såg jag nog lite frågade ut m mitt busskort" du drar där sa chauffören o pekade bakåt i bussen....de enda jag såg hon pekade på va ledstången......( lr va de heter) så jag drog mitt kort mot den.......SEN såg jag apparaten därbakom .....dom skrattade gott bakom mig o madde skämdes en hel del( jag va för trött för att skämmas men nog tusan va de stig-helmervarning.....)

Nu känner jag iaf att de får räcka för ikväll:)))) Kramiz på er o nattinatt<3                                              
                                                  
                                                  
             

Presentation


elisabethnordgaard - mitt i livet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards