Alla inlägg under maj 2010

Av elisabeth nordgaard - 30 maj 2010 20:04

Så har jag då fått ha en sån där jättekalashelg:) totalt laddat kropppen med en massa positiv energi:)

Hade kompledigt under fredagen och utnyttjade det till att städa o laga mat:)

Fick hit mina fina underbara vänner( Eva,Annesofie, Pernilla,Cina o Jörgen,Kicki o Stefan,Victoria o Robban,Ingela,Susanne o Thomas åsså Pelle förstås....)

Vi hade en superskojig kväll där vi åt buffé o drack lite goda drycker;)

  

Supergod drink bestående av bacardi raspberry,fruktsoda o frysta hallon;)

Ber om ursäkt för suddiga bilder,vet inte va de beror på........;) men här har vi iaf bl.a Victoria,Cina,Pernilla,Annesofie o Robban o skymda därbakom sitter kicki o stefan:)

  

Eva , Pelle o jörgen :)

         

Fick så himla fina presenter,TACK!!!!! <3 <3

Efter att vi partajat här en stund o avslutat m att sjunga lite singstar traskade de flesta av oss ner på Valvet där de var 30+ o kvällen till ära bartömning.......

Supertrevligt m en massa dans( vilket iofs innebar att fötterna inte är riktigt roliga att gå på för tillfället ........)

Summering:en himla skojig kväll,LOVE U ALL<3

Lördagen blev en dag med återhämtning.......:),smarrig macka på bowlingen,prommis efter älven o hågestaön runt( dock m sega steg......) men ack så gött,solen sken o fåglarna kvittrade o jag bara kände att livet e rätt nice;)

   

Pelle<3

avslutade promenaden m en glass i solen på  stan;)

På vägen hem mötte vi knuttarna Lars o Tobias:)

Hemma blev de en slöarstund o sen fick pelle ställa upp o sjunga singstar......tkr ju verkligen om att sjunga jag:) å han såg väl inte helt lidande ut där han satt o sjöng( IDOL nästa  kanske.....)

sen  blev de god tapasmiddag på Toledos o  därefter en titt på cruisingen :)

så väldans skoj att titta på alla bilar o på allt folk( det är ju en av de få ggr då Sollefteå lever upp)

idag blev de en prommis broarna runt typ o så la vi till 4,5:an i remsleskogen:) hade aniiiiingen ont av mina skavsår så det blev joggning nästan hela sträckan( de gjorde minst ont......)

Å sen fick jag hjälp av pelle att äntligen få upp min efterlängtade hängmatta på verandan:))

gissa en som blev nöjd när han kom hem från pappa.....

När barnen äntligen var hemma så blev de en tur upp till graven o hälsa på mamma såhär på morsdag:( kändes lite sorgligt att fira den första morsdagen utan mamma faktiskt så jag blev rätt låg en stund.......)

Sen inhandlade ungarna ingredienser till tårta så nu ska jag strax få äta lite morsdagstårta:)

grattis till mig själv o till alla andra mammor på morsdag>3 >3

kraaaaaaamiz !!!!!!!!           

Av elisabeth nordgaard - 26 maj 2010 19:39

idag slipper man frysa i sollefteå,men istället  är det regnkläder som gäller o dessemellan slänga av  sig de mesta o njuta av sol o värme en stund:))

Ingen ordning alls!!!!!

passade på en sån där solig stund att  putsa bort den eländiga fågelskiten från fönstret,synd att ingen fotade mig då.....var nog en syn för gudarna där jag klättrade o hängde ut gm fönstret för att nå högst upp:)

får väl se hur länge de dröjer innan fåglarna gör vad dom kan igen för att få se mig putsa fönster m livet som insats;)'

Tror jag trotsar regnet o tar mig ut för att bättra på flåset litegrann:)

Imorrnkväll är de tvättstuga o matlagning som gäller så de känns som om de skulle behövas just nu:)

Nee nu har jag peppat mig själv tillräckligt , nu går jag:))

kram o hejdå<3

Av elisabeth nordgaard - 26 maj 2010 19:39

idag slipper man frysa i sollefteå,men istället  är det regnkläder som gäller o dessemellan slänga av  sig de mesta o njuta av sol o värme en stund:))

Ingen ordning alls!!!!!

passade på en sån där solig stund att  putsa bort den eländiga fågelskiten från fönstret,synd att ingen fotade mig då.....var nog en syn för gudarna där jag klättrade o hängde ut gm fönstret för att nå högst upp:)

får väl se hur länge de dröjer innan fåglarna gör vad dom kan igen för att få se mig putsa fönster m livet som insats;)'

Tror jag trotsar regnet o tar mig ut för att bättra på flåset litegrann:)

Imorrnkväll är de tvättstuga o matlagning som gäller så de känns som om de skulle behövas just nu:)

Nee nu har jag peppat mig själv tillräckligt , nu går jag:))

kram o hejdå<3

Av elisabeth nordgaard - 25 maj 2010 21:25

jaha.....då var årets tandläkarbesök avklarat:)

Måste erkänna att de pirrade liiiite i magen innan,förstår inte vrf de känns som om man ska till bödeln när man ska dit.....

Barnen på lillänget önskade mig lycka till o de vart ju bra( inga hål idag heller) däremot 5 röntgenplåtar som skavde i munnen:S  o borttagning av tandsten gav en slutnota på 700 kr......å då var ändå den där rabatten på 150 kr bortdragen.......

nåväl,nu e d gjort iaf:))

på friskvården idag skippade birgitta o jag stavgången då vi tyckte att vädret va alldeles för bedrövligt kallt,så vi tog oss en prommis på stan o shoppade lite istället:)

jag hittade nya kuddar till soffan för halva priset på JYSK o sen unnade jag mig faktiskt ett par nya eccoskor att promenera i,tror att dom kommer att ge valuta för pengarna i sommar:) kändes som om jag hade vingar......så lätt gick de att gå med dom på fötterna,nice:)) nu blire väl ännu längre prommisar ,lr????

efter middagen åkte mattis,ante o jag o handlade mat( himlarns tur att dom följde med för det blev x antal kassar när jag nu tog o handlade mat till fredagens baluns.....)

var bara tvungen att testa de nya receptet på potatissallad redan ikväll så jag vet hur det smakar( å grabbarna tyckte den va supergod, å då gillar dom eg inte potatissallad) så nu bara längtar jag efter att få va hemma på fredag o fixa o dona:)

I övrigt har dagen varit för dj....ligt kall!!!!! en sån här dag är det inte fullt lika roligt att va ute på jobbet.......hade idag på mig kofta,fleecetröja,softshelljacka o över det en anorak som var kvarglömd sen i vintras......på eftermiddan tog jag till o me på den kvarglömda mössan....å ändå frös jag!!!!!vart tog värmen vägen???

Slut för idag ,tack för idag:)

Av elisabeth nordgaard - 24 maj 2010 18:58

.....är avverkad :)) så himla skönt när man kommit en liten bit in på veckan iallafall!!!! Bara 4 dar kvar till helg:) lr förresten bara 3......tänkte kompa på fredag o fixa inför fest istället:)) LÄNGTAR!!!!

 

Idag har jag jobbat( en halvhektisk förmiddag o en superlugn eftermiddag i  sooool:) var ute från 9.20-16 idag( så gött såååå.....)

direkt efter jobbet iväg o köpte ny dammsugare( så himla mkt skojigare att städa de blev, mattias fick äran att göra premiärdammsugningen....)

När mattis städade så passade madde o jag på  att köra ett pass på GOLDS ,inte så dumt det heller;)

Nu sitter madde med alla sina uppgifter som måste lämnas in i morgon typ......men hon kämpar på himla bra gumman min:)

mattis surfar o Ante fick avstå fotbollen för nu lider han av sin pollenallergi stackarn ,så han är sådär måttligt nöjd!!!

Funderar litegrann hur de kommer sig att fåglarna väljer ut de nyputsade fönstren o inte dom som man ännu inte hunnit med när dom väljer att vräka ur sig sitt innehåll......mina fönster har ett fönster över sig oxå( så mkt putsning blire...) o fågeln (lr så var det ett helt gäng fåglar....)valde att skita ner både det undre o det övre fönstret:( Det var mängder av skit..... så nu är det bara att börja om från början igen:S

Men just nu sitter jag på min härliga veranda o bara varvar ner innan jag o Anna ska ut på en kvällsprommis:) nu när man fått tillbaka orken igen så är det bara att köra på( hihi)

Skitfönstret får vänta tills imorrn.......( har ju iaf fått städat ikväll.....)

KRAM/ Lisd <3 <3

Av elisabeth nordgaard - 22 maj 2010 17:54

måste ju bara få börja med att lägga in bilder från gårdagkvällen på konsums stora fest:))  

Lååååånga köer var det!!!!

    

Underbart väder!!!!!!

Pernilla,jonna,ida, madde,ante o skymd bakom madde sitter mattis:))


Idag har vi varit i övik:))

Smått trött när klockan ringde 7 i morse:S

Kom hem runt 1.30 efter att ha hämtat mattis i undrom,madde kom hem 4.30......men hon va den som va piggast av oss när vi skulle kliva upp:)

Blev en dag med hårklippning,shopping o god mat på port nio(igen....)

  

Skönt att få klippa sig hos maria igen( hon vet precis hur jag vill ha det)

  

Även pernilla passade på att klippa sig:)

  

Å madde klippte hårförlängningen som simone fick dit höromdan:)

  

Mattis hittade ingenting:(

Så han vill ta en tur till sundsvall ist.......ja,vi får väl se........

hem o laga pastasallad m kyckling o ädelost till middag o nu har jag jättelust att baka marängtårta med grädde/lemon curd ( jammijam)

Å sen ska jag ta mig ut o gå:))

Ha en trevlig lördagkväll<3 <3



Av elisabeth nordgaard - 21 maj 2010 22:47

en sån fantastiskt ljuvlig sommardag!!!!!!

underbart härlig dag på jobbet( gemytligt o skönt att va ute heeela dan.....)

slutade 17 o då hade jag stämt träff med mina 3 tonåringar o med pernilla o hennes döttrar . Vi åt middag på konsum......helt fantastiskt supergott var maten som dom bjöd på i firandet av att dom fått utmärkelsen sveriges bästa matglädjebutik:))

mkt folk o en skön stämning( håller me cina om att de va lite känsla av matfestivalen i kungsan som vi va på me jobbet för några år sen)

efter maten drog alla ungar iväg på sitt så pernilla o jag solade,handlade o praaaatade:)) trevligt!!!

försöker nu hålla mig vaken för att senare inatt köra till undrom o hämta madde o mattis som är på strandfest( snacka om ljuvlig kväll/natt för en sån tillställning!!)

Imorrnbitti rullar vi volvon mot övik för att klippa oss hos min fantastiska frisör maria:))) hoppas att de blir några timmars sömn iaf.....

har bokat tider på rinse för mig själv,ante o madde:))

sen får de bli lite shopping av examenskläder:)

haha sitter o lyssnar på ante som spelar online på ps3:an o snackar engelska me ngn.....de e väl de enda jag kan tycka e positivt med tvspelandet isf;)

kroppen börjar äääääntligen att kännas pigg!!! tar min sista tablett penicillin i morrnbitti:)) så imorrnkväll vill jag gå på låååååångprommis!!!!

kraaaamiz till er alla<3

 

Av elisabeth nordgaard - 18 maj 2010 19:15

Äntligen börjar fröken nordgaard få lust att sitta vid datorn igen:))

har ju som varit lite smått handikappad med mitt eländiga finger:( , detta vill jag aldrig mer va me om så snälla skäll på mig sådär lite lagom nästa gång ( om de blir nån nästa gång) ni ser mig bita på naglarna!!

en liten kort resumé om hur den sköna ledigheten blev:

 

Onsdag 12 maj: sjukskriven efter en natt med smärta,starka värktabletter o ingen sömn:(

trött o seg heeeela dan, o när jag äntligen tog mig upp o skulle ner med madde på stan så var batteriet i volvon tomt,nice:((

blev till att traska i rätt tryckande värme upp till vårdcentralen där jag skulle lägga om såret:( Tur att jag hade gott om tid på mig för speeden i benen saknades( o saknas fortfarande....)

middag på nakan thai med pelle,mattis, ante o hela familjen nordlund. det tog en stund att få maten men den som väntar på nå gott.......

efter maten hade vi bokat bowlingbanor,trevligt värre men en annan med sargat finger fick vara supporter:)) Nästa gång tar jag er!!!

efter bowlingmatchen gick pelle o jag på kvällsprommis i ett vackert sollefteå

 

  

 

Torsdag 13 maj: vårdcentralsbesök o sen middag hos oss för pappa,lars,anki,tobbe och wilma.utan hjälp av mina barn o pelle hade det inte vart möjligt att genomföra:)

på kvällen myste vi med ost kex o vin på en nystädad glasveranda:))

 

fredag 14 maj: hann med massor( handla blommor o få upp amplar,köpa högtalare till datorn,skoj att kunna lyssna ordentligt på spotify.....marknadsmässan,fika med ungarna på stan innan de skulle till micke) sen blev det en tur ut till höga kusten för att besöka janne o sanna o deras familj:) vilken oas......mkt vackert!!!!

å sen ut till moliden:)

 

lördag 15 maj: pelle jobbade med fiskeföreningen hela dan så jag gick en prommis på närmare 2 mil......dock utan fart ska tilläggas.....så de tog en stund o sen solade jag i det fantastiska vädret!!!!

på kvällen var det middag med det glada fiskegänget,skoj:))

å tillbaka hos pelle där runt 23.30 snåret blev det en brasa,så himla rogivande....

  

söndag 16 maj: örnexpo o därefter prommis upp till Rösåsberget:)

halvägs upp o en lite halvsleten lisa;)

   

uppe o med makalös utsikt!!!!

Mäktigt berg!!!!

Här vill jag klättra upp i sommar( målsättning sommaren 2010)

pelle spanar på fåglarna ovan oss!!


Efter prommisen blev det till att åka in till stan igen för att kolla på antes sollefteå som mötte bk örnen i en rätt ointetsägande match( 2-2 i slutresultat)

måndag 17 maj: åkte hem o sen blev det vårdcentralen med mattias o hans besvärliga knä.......


å idag var man back in business på jobbet igen( en dag som började med 40-årsfirande hemma hos roger:))

lillängetgänget:))

nu fick ni en lååååååång blogg,men de få ni ta:)

kjam<3              

Presentation


elisabethnordgaard - mitt i livet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards