Alla inlägg under april 2011

Av elisabeth nordgaard - 26 april 2011 20:29

  

......( Nina, här är min påsk!!)

har för första gången i mitt snart 43-åriga liv firat påsk i fjällen och klar mersmak gav det!!!!

saxnäs och vandrarhemmet på saxnäsgården var platsen som gällde för påskhelgen 2011:))

en kanonboende, ett makalöst vackert väder och helpension gjorde vistelsen total:))

Här kommer min påsk i bilder( bara att stå ut gott folk!!)

  skärtorsdagskvällen bjöd på en prommis upp till lulevardo o lite njutning av utsikten:)

  startade dagen med en BRAKfrukost:))

  på väg upp till satsjällets topp:)

  så vackert!!!

  hade köpt mig ett par värdelösa solbrillor på fjällräven, höll i på sin höjd 1o min:((

        en kall mariestad väl tillbaka på hotellet var nog den godaste öl jag nånsin druckit:)

  Å irish coffeen( men hur stavas de förresten????) ska man bara inte tala om, MUMS!!!!!

  Påskaftonsfärd upp till passet vid marsfjället, inte mkt till skoterspår här inte......å blöt vart jag ett antal ggr då man sjönk igenom spåret....

          

 

Märker att de trilskas lite nu m överföring av mina bilder......ni får ha tålamod om de ploppar upp flera ggr.....

 

     smarrig påskaftonsbuffe, som vanligt tyckte jag fisken va godast:))

  på kvällen påskröj m blue steel från sollefteå, kände mig som lite hemma....

  pelle engagerade halva saxnäs för att få sin mojito:)))

  innan vi for hem passade vi på att fiska( soooooola) lite på sjön:))))

  i moliden blev de grillning i dagarna 2( så gott så!!!!) krattning( vilket känns i armarna idag....) kvällsprommis bak mm mm ...

  älskar denna tidning, blir alltid så inspirerad att baka<3   försökte fånga brännan( för solen tog!!!)

  Fjällen. I`ll be back........

kramiz o ha en fin avslutning på april<3

 

 

 

    

Av elisabeth nordgaard - 17 april 2011 18:40

.......ibland blir de inte riktigt som man tänkt sig.......

satt här en bra stund o la in mina bilder o skrev om veckan som passerat o VIPS va bara allt som bortblåst....blää.....

jaja vi börjar väl om från början då, men nu  blir de ett lite annat innehåll än vad jag nyss satt o skrev märker jag......

veckan har bestått av mycket tankar o funderingar.....mycket på jobbet o 66% av mina barn har sovit på sjukhus några nätter:( mycket som rör sig i en liten mammaskalle då.......

mattis operade korsbandet i måndags o madde blev sjuk i feber o magont i slutet av förra veckan.Hon åkte in akut i onsdags o blev kvar till i fredags  då de visade sig att hon hade fått en inflammation på njuren:( men me antibiotika i 10 dar så blir hon nog snart piggare:))

har varit den enda ordinarie personalen på  min avdelning denna veckan så de va som lite mkt där oxå.....

men när de blir så här rörigt runtomkring en så är de ju ännu viktigare att njuta av stunden( o de ha ja försökt göra) har sträckläst 3 böcker som jag fick låna av en underbar likasinnad kollega<3 ( tack biggan!!)

rekommenderar starkt de 3 böckerna i hammarbyserien av carin gerhardsson:))

Hann med en gomiddag på thai nån kväll innan mattis operation o jag blev så glad att jag fick fota honom där han satt o väntade på hullstatrappan( den yngre sonen nekade  fotografering som vanligt å de starkaste..)

  lite sedvanliga prommisar har veckan oxå bestått av , både på kvällstid o under lunchtid:))

  prommis me kicki till hallsta:)

  lunchprommis me lisa:))

  laddabatteriernatripp till övik<3

  inte så värst grannt när jag ankom  örnsköldsvik men jag hade stämt träff me anna-karen o pernilla så de blev direkt en härlig lunch på reuterdahls( mums!)

   sen blev de  klippning hos maria , både för mig o pelle och därefter en after work middag på olles:)) fajitapita va helt underbart gott ( trots att lunchen va gigantisk...)

passade på att  shoppa lite på village o piffade lite i vardagsrummet när vi mätta o belåtna kom hem till mo:))

     så fint me grått o rosa tkr jag:))

kvällen avslutades me ett litet besök hos familjen nilsson<3

lördag var en tröttdag för fröken nordgaard:(( blev dock lite fönsterputsning o lite fika ute vid vedhögen

  jaaa.....de här va ju lite senare på dan ser jag;)))

kvällen avslutades med en himlarns trevlig grillpremiär hemma hos anna o leif<3 Tack för den goproppar<3

        underbart fin kväll:))

Å som vanligt männen vid grillen:))

  men gott kött blev de:)

     trevlig kväll som alltid o vi vandrade hemåt där vid halv 1 ( har ja för mig iaf???)

denna dagen bestod av en en milaprommis m pelle:)

              mäktigt värre!!!!

n ska ja skynda mig att avsluta....batteriet verkar alldeles strax va tomt o jag orkar inte börja om en gång till:S

Hörs väl nåt framöver antar jag:))) KRAMEN<3



Av elisabeth nordgaard - 5 april 2011 19:51

......för farbror frej:)))

Skriver av mig lite såhär på tisdagskvällen:))

Nyss varit ute o sprungit broarna runt ( nästan hela iaf!) mäkta stolt över mig själv :))) fast det gick tack vare en otroligt peppande Ante som ville följa mig på min för året andra löptur:)) TACK för det Andreas<3

Ska försöka att varva löpning o stavgång mer o mer nu, o kan man bli annat än motiverad till rörelse när de e så ljuvligt ute!

Känner mig som lite halvlåg och då är det bara så helt fantastiskt skönt att komma ut:))

I övrigt så tillbringade jag en skön helg i Mo <3 med ledig lyxfredag;), go´mat, promenader med en halvjobbig hund....shoppinglördag mm mm :)

  här var han lugn;)))

  tråkigt väder men en skön morronpromenad:)

  mina fina älsklingar<3

  1 aprilbrasa, myyyyys!!

  helgen avslutades med att jag blev bjuden på supersmarriga kolbullar( tänk att nåt så enkelt kan va så gott!!!!)

        JAMIJAM!!!!!

Väl  på jobbet under måndagen bjöd cina på sina fina smarriga cupcakes:))

  MUMS!!

Men när jag tryckt i mig en sån kaloribomb o goNina dessutom kom o bjöd på en himlarns god halloncheesecake:))) så kändes de som att nu får de bli slut på sötsliskandet för fröken nordgaard o att konditionen åter ska upp till topp.....

vi få la se hur de går( inge sötsakssug ikväll iaf:)))))

kramen på er <3 <3

Presentation


elisabethnordgaard - mitt i livet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards