Alla inlägg under juni 2010

Av elisabeth nordgaard - 30 juni 2010 15:08

   Torsdag 24 juni,soool,semester o bilresa upp till saxnäs!!!!

Stannade först till i vilhelmina för matpaus på pizzerian(aldrig sett såna stora pizzor.....o inte orka jag äta mer än en halv heller......) åsså stannade vi till o tittade på ursöta samojedvalpar<3

en fantastisk vacker bilfärd tog oss upp till saxnäs:) 

  


Trappstegsforsen, makalöst vackert!!!!!

Väl uppe i saxnäs inkvarterade vi oss på fjälllgårdens vandrarhem, o vi var nattens enda gäster så de var bara att välja o vraka bland rummen:))

Öppenspisen i alllrummet, mysigt värre;)

Innan läggdax tog vi oss upp på berget  bredvid o beskådade den underbart vackra utsikten!!!! Det var dock en hel del mygg däruppe ( men de var typ den enda mygg vi träffa på under resans gång oxå.....)  

   

En sån vacker kväll, en sån där som man tar med sig hela livet!!!!


Midsommaraftonsmorgon packade vi oss iväg o körde de 2 milen till fatmomakke.Rätt ok väder var det när vi begav oss o eftersom hoppet är de sista som överger en så kändes de som om detta blir nog en fin dag vädermässigt.......

Turen upp till  marsfjällets topp var 14 km:) o mina berömda  fötter höll ihop hela vägen upp:))

så jämarns vackert!!!!!

  


  


             Efter 7 km var vi uppe vid marsfjällskåtan o då började de regna så vi tog skydd en stund.......

Skönt att till slut få upp en liten värmande eld:)

sen fortsatte turen upp......

Snö midsommarafton 2010:))

uppe o noll utsikt!!!! but I did it!!!!!!!!!:))))))

å mersmak gav de :))


På vägen ner drog ett åskväder över oss lagomt när vi var vid marsfjällskåtan igen.......min mage behövde uppsöka dass o de va som liite mysigt att sitta där o lyssna på mullret.....

Mindre mysigt var det när himlen öppnade sig ,kändes som en låååååång tillbakafärd......å vi kom ner till fatmomakke igen som dränkta katter......:S

Haha , vi var ju  bara tvungna att få av oss så mkt blött som möjligt innan vi kunde sätta oss i bilen igen......så gästerna i husvagnen bredvid  parkeringen fick sig nog ett litet skratt när jag hade trosorna på trekvart o pelle som inte såg  husvagnen drog av sig o visa barrumpan:)) ja ett skratt förlänger livet!!!!!

Fenomenalt hungriga upptäckte vi att dom sålde hamburgare där så det blev årets midsommarmiddag:)) å goare burgare har jag nog aldrig ätit!!!!

kall,blöt o hungrig!!!!!men nöjd!!!!!

På midsommardagen vände vi hemöver  men stannade först till i vilhelmina o hämtade hem fam wedins lilla nytillskott,samojedvalpen Fox<3 <3

   


såååå sööööt!!!!!!

Midsommardagens middag blev lax m pressad pot o romsås,mums!!!

å på  söndagen blev de mysiga stunder m fox å sen en grillning i underbart sommarväder innan

jag åkte hem till solle igen:)  

men finns de nåt godare än att få grilla på sommaren???????

PÅ  måndag var de så jobb igen, å på kvällen så kom siv å hälsa på:))

känns som om vi hade kunnat sitta LÄNGE till o prata,hoppas de inte dröjer så länge till nästa gång vi ses!!!!!

Å nu har vi min kusin lennart m fru från halmstad här på besök i några dagar:) men där kommer de inte att dröja så länge till nästa sammankomst för vi åker ju ner till dom v28:))

puss o kraaam<3 <3                          

Av elisabeth nordgaard - 21 juni 2010 22:45

....man blir härligt gla.........:))

äntligen börjar så värmen komma lite smått:) Nu när det är sommarlov blev det en eftermiddag på risöbadet( hoppas på ytterligare en imorrn......)

ikväll var jag med om ngt helt underbart!!!!

En nöjd förälder tackade av oss( hennes lärare o fritidspedagoger) o bjöd på en hejdundrande middag( en riktig personalfest för oss blev de......) jag har aldrig varit med om liknande avtackning o känner fortfarande att de värmer o är lite blött i ögonen! TACK Susanne för en otroligt fin kväll som du gav oss<3 <3

  

På väg på baluns i mina nya högklackeskor......de blev nästan lättare att gå i dom efter ett glas vitt i vardera benen.......;))

Som fritidspedagog traskar man ju inte runt så där vidars ofta i klackeskor så de va väl en syn för gudarna när jag kom stapplandes( helt nykter ,promise......) ner till långgatan o mina chaffissar cina o jörgen...haha:)

möttes av ett dignande matbord å då vi bara var 6 som kunde närvara så blev de MKT mat för oss:))

å fint hade dom dukat åt oss:)

Supergod sallad m lax o kräftstjärtar bl a, hembakt supergott bröd ,vin lr öl åsså kaffe o kladdkaka till efterrätt,mums!!!!!!!

          

Cina o gunborg:)

Christoffer o gunilla:) å på bild saknas eva som dök upp lite senare ( men då va jag så inne i att äta så då blev telefonen kvar i väskan......)

En sån fantastiskt trevlig början på vecka 25:))

kraaam o gonatt!!!!!  

Av elisabeth nordgaard - 20 juni 2010 20:40

.........efter denna helg:))

Åkte m ante i fredags till övik:) vi började dan me att klippa oss hos maria på rinse( alltid lika nöjd efteråt) sen åt vi god lunch inne på gallerian o hittade lite kläder till ante på stadium(rea dessutom)

åkte sen ut till willys o stångades me alla öviksbor (kändes de som iaf)

därefter  ut till moliden för tacomiddag o födelsedagsfirande:))

Lördag började som en dag med festförberedelser:)

Å sen kl 14 körde partajet igång:))

Först blev de brännbollsmatch nere på IP:)) ( förlorade.......)

Ucka får till en jätteträff:)

Det vinnande brännbollslaget:(

Domar o avbytarbänken......( micke blev knäskadad precis när han höll på att varva stackarn)

Vätskepaus;)

Lennart, micke o simon fyller upp vätskebalansen:))

Efter brännbollen var de så dags för fotbollsmatch:)) ( mitt lag förlorade....)

Spännande värre me smått heta känslor emellanåt.......;))

Men  en himla trevlig eftermiddag blev de:)

Därefter blev de prommis hem till pelle,elin o anton där de var dags för grillfest:)

Väldans nice att få fixa o grilla sitt eget spett, trevlig samvaro vid grillen blire:))

Grillad majs e ju oxå himlarns gott!!

är dom inte klara snart??

Småbarn o djur förgyller oxå stämningen:))

dryck o efterrättsbord

Vill oxå ha juuuu......

men kallt va de o myggigt........

   

Så grabbarna höll sig borta från kyla o mygg me att lira ännu mera  fotboll:))

Men inne blev de varmt o skönt o micke kräma på me lite ledin:))

Å alla inomhusbilder blev som vanligt jättesuddiga........så jag ger upp att lägga in nån fler......

men en superskojig kväll blev de!!!!!!

Tack för den alla närvarande<3

Denna dag började me mys-sovmorron o sen lite undanplockning,sen for jag o ante en snabbis in på stadium o sen va de hemfärd.

Hade en otrolig bakarlust när jag va hemma så jag gjorde en baileyskaka o en dröss me bullar o madde bakade dajmkakor

   

MUMS, ska ta en fika nu o sen börjar vi ladda för v 25 ,som börjar med en middag me jobbet imorrnkväll:))

KRAMIZ<3 <3                                      

Av elisabeth nordgaard - 16 juni 2010 18:05

......är jag verkligen nu!!!!

Tkr att jag inte haft annat än skavsår den senaste tiden:( provat med  compeed,olika sorters skor men hur jag än testar så ploppar de hela tiden upp  nya......bläääää......

Var ute o gick en långprommis m kicki igårkväll o de kändes himla bra  då men när jag trött o seg imorse skulle pallra mig iväg till jobbet o efterlängtad skolavslutning så fanns de inte en enda sko som funkade.....satte på compeed men de kändes bara ännu värre o när jag slet bort det igen så såg jag  att skavsåret blivit varigt o svullet......så nu är vi tebax med spriiiiitsvängen igen.....apoteket rekommenderade alsolspritomslag o om de inte blev bättre att jag åker till farbror doktorn.....

Idag har de ju som sagt vart skolavslutning  för oss på lillänget:)

vi firade den i sollefteå kyrka o jag måste ju säga att vi har en helt fantastisk präst i charlotte odelberg!!!! Hur många präster ställer sig upp i predikstolen o pratar för att sen ta upp den lilla vattenpistolen o spruta vatten på  församlingen nedanför......därefter tog hon upp den stoooora vattenpistolen o blötte ned oss:))

Vilket skratt o vilken glädje;) tror aldrig att dom här barnen kommer att minnas  skolavslutningarna i kyrkan som nåt trist o långrandigt!!!!!

Mkt skönsång bjöds vi på o  lite blött i mina ögon vart de ju oxå.......

Efter jobbet gick jag på trudes o  fick bryn o ögonfransar fixade:)

Känns så lyxigt att för 100 kr få sitta i nästan en timme o få bli ompysslad:)

Känner mig som en clown ovanför ögonen men de lär väl  blekna lite hoppas jag( annars bjussar jag på den synen,glädjer jag ngn  så är de väl värt det!!!)

Nu ska vi strax äta tårta o fira att samtliga barn har SOMMARLOV :))

Vill oxå få va ledig nuuuuuu!!!!!

LÄNGTAR!!!!!!!!!!

Kram på er alla därute  o ha ett skönt sommarlov( ni som  har den möjligheten iaf) <3 <3

Av elisabeth nordgaard - 14 juni 2010 22:39

Piooooo.......det har hänt lite trevligheter under de senaste dagarna:)

Torsdag 10 juni ( å efter en hel del bestyr.....) så var de då äntligen Madeleines tur att ta studenten:)

En underbart vacker dag med sol o härlig värme:))

Själv åkte hon iväg ,vacker som en dag,med bussen kl 07.00 medan vi andra drog iväg till Kramfors runt 12.30 snåret.

Otroligt mkt folk som trängdes runt den lilla scenen( kan nog tycka att man ser betydligt bättre när det är student i stadsparken i sollefteå) men gud så vackert ändå när dom kom in på scenen klass efter klass o showade litegrann:)

Må ju erkänna att det blev aningens blött i mina ögon......

  

Far o söner i väntan på att Barn o fritid ska komma in på scenen.

Mkt som ska hängas rut halsen.....

kram av pappa:)

Kram av Wilma:)

gogummorna<3

 

Men så ääääntligen:))

   

Min glädje o stolthet<3

pyntade släpet:))

Fika hemma hos oss:)


Wilma testar studentmössan:)

På kvällen så skjutsade jag madde till kramm för vidare festligheter där:)) å hon rumlade in nån gång vid 2.30 ( tkr att hon var fenomenalt duktig som tog sig upp o gjorde sin första vikariedag på fritids)

Fredag 11 juni kom Pelle o vi åt en smarrig middag:) toast m räk/romröra som förrätt,fläskfile m paprika/champinjoner o rotfruktspytt som varmrätt o marängtårta som efterrätt:)

mätta o belåtna traskade vi sen ner till campingen för att hälsa på pyrre o malin som bodde där i sin husvagn( skoj att sitta i deras förtält o surra  o må gott.....)

tog vägen över parken o gågatan hem vid 1snåret o träffade på mattis.....

Lördag 12juni började tidigt.......

hade ställt kl på 7 för att komma igång i tvättstugan,kånkar ner med överfull tvättkorg o inser att tvättiden började först 14.....:S ( tänk att de ska va så svårt att få sova en lördag morgon.....)

Nåväl ,en god frukost på verandan o sen en tur med lite shopping på stan är väl inte fel det heller;)

Efter påsättning av maskiner......( tokigt de låter.....) tog vi en prommis upp för hallstabacken(JOBBIGT de va då.......)

traskade sen högst upp i hopptornet o det va faktiskt mäktigt för de friskade i rätt ordentligt:)

Pelle<3

Tänk att ge sig ut här:))

Hoppbacken i sollefteå!

Sen blev de hem o hänga tvätt o  sen fixa sig iordning för 40årsbaluns hemma hos kicki:)

Kicki o marlene i samspråk :)

En otroligt trevlig kväll med fantastisk mat(hur mkt som hellst...) o mkt skratt o fina samtal,MYYYYS<3

sen runt 1.30 packade vi oss hemåt för att ta rätt på tvätten:)) å de var den fina dan det!!!

Söndag 13 juni blev en dag me prommis efter nipleden(rekommenderas!!) å upp till det vackra österåsen:)

Svalnipan

Österåsens hälsohem så fantastiskt vackert där är:)

Utsikten är makalöst vacker!!!!

sen blev det hem o äta o sen titta på antes sollefteå som förlorade med 4-7 mot hägglunds:(

End of the weekend.......

ikväll har jag haft ett himla trevligt besök av maria:)

å nu är det dax för sängen.....

mmmmycket nu vart de.........;)

Kraaaaamiz<3 <3                                    

Av elisabeth nordgaard - 8 juni 2010 22:01

...har jag fått tummen ur och börjat planera årets semester:))

Efter många om och men lyckades Madde o jag till sist boka tågbiljetter till halmstad i juli:) Har fått tag på min kusin o vi är så välkomna att bo hos dom:)

Mattis blev smått vrång då han insåg att vi inte kommer att stanna i stockholm på hemresan( men det skiljde flera tusen i pris på att göra så och då sa plånboken stopp!!!, huvudstan får tas vid ett annat tillfälle....)

För min egen del blir det dessutom en fjällvandringspremiär är det tänkt.......får väl se om det ger mersmak:)

 

Hade en otroligt trevlig stund hemma hos 40-årsjubilaren Kicki ikväll:)

trevlig stämning och ett gigantiskt fikabord( var jag i fikabrödets himmelrike ,lr???)

  

MUMS!!!

Massor av grattiskramar till dig kicki<3 ( men ber som vanligt om ursäkt för suddiga bilder å ikväll har jag INTE  inmundigat starkare drycker så det är inte det de beror på.....skakiga händer av ålder kanske......)


så himla skoj var de för en stund sen när Ante( blöt som en dränkt katt...) kom hem från fotbollsträningen iaf:)

Han bara lyste o hade haft en skitaskojig träning:)

( har ju varit som lite fundersam om han överhuvudtaget vill fortsätta med fotbollen)


I övrigt fattar jag inte att jag börjat stressa upp mig än inför maddes student i övermorgon,har pratat med så många som verkligen har fullt upp nu.......men det blir väl nattpass natten mot torsdag om jag känner mig själv rätt:))


Tack o gonatt från en nöjd liten lisa som äntliiigen känner att hon börjar längta efter semester;)  

Av elisabeth nordgaard - 6 juni 2010 23:07

Herreje,så fort tiden går.......

Nu tar min förstfödda alldeles,alldeles strax studenten......

känns som alldeles nyss hon skulle fira sin första examen i förskoleklassen på prästbordet......

I fredag gick hennes studentbal av stapeln iaf:)

Det är så himla skoj att få se sitt o andras barn sådär otroligt uppsnofsade;)

Vädret var soligt o grannt, Reijje körde ner oss till Bollsta i en lånad chevelle-65 cab( å de var ju himlarns skoj att åka den tkr ju jag,åka cabriolet i solsken.......)

knäppte lite kort så ni får se min vackra dotter<3 <3

  

Madde hemma på glasverandan<3

På väg till balen:)

framme i bollsta:)

Under tiden som madde var på bal så passade jag på att hälsa på maria:)

Det är så lustigt,vi umgicks så mkt förrut när barnen va små o sen för några år sen så tappade vi bort varann på nå vis:(

I vinter har vi sprungit på varann vid flera tillfällen o blivit lika glada varje gång o sagt att nu måste vi ju träffas.....men antingen har jag haft nåt för mig lr så har hon.....men så i fredags(ÄNTLIGEN) fick vi till det:)

Så j.la skoj att sitta ner o surra bort en kväll o de var precis som förrut ,vi pratade både på in och utandning:)) Det går många år men man tar vid där man slutade på nåt sätt;)

Veckan som kommer blir en sån där typisk junivecka när allt ska hända:))

Måndag natt ska jag hämta madde i kramfors efter fyllebrännbollen( sånt hade inte vi.......de va som mkt lugnare då för många många år sen när jag tog studenten.....)

Tisdag ska jag gratta en söt liten 40-åring

Onsdag MÅSTE jag baka tårtor inför studenten:))

Å på torsdag så är det då äntligen dax för den stora dagen:)

Fredag kommer pelle o på lördag blire fest hos kicki;)

nee d e väl bäst att sova nu så att jag orkar med veckan som kommer!!!!

Kraaamiz<3     

Av elisabeth nordgaard - 2 juni 2010 21:43

....som jag måste säga varit väldigt nice:))

I måndags sol,utevistelse o middag på restaurang me jobbet för att avtacka 3  läckra blivande pensionärer:) hoppas att man får se sådär pigg o fräsch ut som ingegerd,gunilla o elisabeth gör nu när dom bara har några dar kvar att arbeta:)) men de känns som om de e mååååååånga år kvar att arbeta innan de blir dax för låååångsemester:S

Igår hade vi fotbollsdag på lillänget,en himla skoj tradition som vi kör varje år.Klasserna får möta varann o de hela avslutas med en spännande 3:orna mot personalenmatch;)

Vi har ju våra duktiga kollegor till fotbollsgrabbar( i år representerat av både sollefteå GIFs a-lag o Undroms a-lag) men de känns ju som de även är skoj om de tillkommer lite kvinnliga pedagoger oxå......så i år blev de jag,ulrika,anna-lena o eva som va me:))

men att de ska va så attans svårt att göra mål........fick finfina passningar typ direkt på foten framför mål men de va på nå sätt som om målisen hade en magnet på sig som bara drooooog åt sig alla bollar jag skjöt( för de blev några stycken......) å han tog t o m straffen jag la:P haha skoj var de iaf o vädret hade inte kunnat vara bättre:)

Idag har det oxå varit en härligt solig dag med mkt utevistelse på jobbet.Sammanstrålade m madde på stan efter jobbet o tog en räksmörgås på myregården o sen så blev de lite shopping( hon kommer på nåt nytt varje dag som måste fixas inför balen o studenten) nå,en skön stund mor/dotter blev de iaf:)

Ikväll har det varit kommunruset,som alltid lika trevligt:)

en ca 5 km lång sträcka med frågor o praktiska övningar efter vägen( även ikväll brände jag 2.....straffar hmmmm)

väl i mål fick vi smarrig kycklingsallad från bowlingen o sen var de prisutdelning( vann f ö med vårt lag tigern en frukt o godislåda)

sen hem å baka en baileyskaka som madde ska ha me sig till avslutningsfikat på skolan imorrn,å då måste jag säga att de satt fiiiint me en baileys:))  

uppvärmning inför ruset:))

gobirgitta värmer upp:)

klurigt värre att få till en kvadrat.......

   

mkt fram o tillbakatänk men till sist så........:))

   

karin,birgitta o helena frusna i väntan på prisutdelningen.

en fin dag går mot sitt slut,tack för idag slut för idag<3     

Presentation


elisabethnordgaard - mitt i livet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards