Alla inlägg under mars 2011

Av elisabeth nordgaard - 31 mars 2011 07:35

.....får de bli denna gången, komer nog knappast att ske så många ggr till då fröken Nordgaard oftast är VÄLDIGT morgontrött:S

Ni slipper dessutom mina kassa foton för dels har jag inte så mkt som ligger lagrat på telefonen o dessutom är det ett aber att flytta över dom.....ngt är glappt ( tror jag iaf..) i min tfn för vilken sladd jag än använder så måste jag sitta o trycka fast den heeeela tiden ( råkar jag tappa greppet de minsta avbryts hela nedladdningen o jag måste börja om från början, gissa om de tar tid ibland!!) Å gissa om ja har ont i tummen efteråt...

Har haft en skruttvecka här på slutet när kroppen inte känt sig ok:(

Huvudvärk, hjärtklappning,  trilskande mage o en mens som betedde sig knepigt( mer info än vad som behövdes där säger nog ante nu....)

Så igår tog jag komp mellan 13.30-15.30  o gick hem o la mig och sov en timma( helt ljuvligt de va att få vakna utvilad!!)

tror mina söner oxå såg att mamma inte va på topp så mattis drog igång med en storstädning:)) ante  gick till kompis, kom hem o hjälpte till m städet o sen hade han o jag en mysig stund med musik från spotify o youtube<3

maddegumman ringde o vi pratade lääääänge<3

Så stolt över mina underbara barn<3 <3

Så igårkväll kom magen igång igen (på alla de sätt...)

hjärtklappningen är väck o jag har sovit som en stock:))))

vad viktigt det är att lyssna på kroppen i tid när den markerar!!!!

Jobbar nu till 17 idag men har tagit komp imorgon fredag:)))

Så ikväll åker jag m pernilla till övik för ännu mera energiintag;)

 

Solen lyser o de verkar bli en FIN dag :))))

 

KRAMIZ<3

  ( va ba tvungen att lägga in en bild på mina sötnosar <3 )

 

Av elisabeth nordgaard - 24 mars 2011 20:33

......har den senaste veckan bestått av:S

Så glad att vi fick fint väder förra veckan när vi anordnade lilla vasaloppet:) Tänk om de skulle varit detta vädret då, troligtvis hade vi skrämt flertalet barn för skidåkning o skogsutflykter för all framtid !!!

Förra veckan avslutades med en fin o solig helg i moliden:))

Fredag shopping o fika på stan m bästaste anna-karen<3

Sen en 3rättersmiddag :)) lantbröd m västerbottensröra, kycklingfile m klyftpotatis åsså en gino till efterrätt:))

  Å lite senare en irish coffee( määhh, stavas de så? ser så konstigt ut....) ja, gott va de iaf, enda gången jag tycker de e gott m whiskey:)

  Hade bett pelle om en helg m myyyys<3

å vädrets makter hade lyssnat så vi vaknade på lördag morron till en dag me sooool:))

Skulle äta vår frukost ute i solen, åh så mysigt tyckte jag:)

  Strax efter att jag fotat detta så lyfter fox på benet o kissar mot min stol, hmmmm!!!!

han lyckas dock träffa mittemellan stolsbenen så jag satte mig ner o la min goa macka o juiceglas på knäet för att fixa till jackan lite.....då  passar den gode lille vovven på att nafsa åt sig min macka....hmmmm!!!!

När vi sen skulle bege oss ut på vår skoterutflykt så fick vi kämpa ca 1 halvtimme för att kunna sätta fast honom, sicken en!!!

Skoterfärden gick sen iväg på en puckelpist till led, höll på att flyga av emellanåt.....

men dagen blev goooo med solning å gofika:)) Hade gjort tunnbrödklämmor m philadelphia,västerbottensost, lax o ruccola( sååå gott!!) åsså sockerkakan m mashmallows,hackad choklad o hallon( som f ö är sönernas nya favvo, ja min me förstås!!!)

              Söndagen blev en långprommisdag i skoterspår ( å i strålande sol!!!) Åsså lite matstopp på de;))

  häftig, lr hur:)))

     underbar helg lägges till handlingarna<3

men sen  en vecka me blåst(storm!) regn sol o snö om vartannat:(

Har dock tagit mina stavgångspass minst 2 ggr per dag( mår så fantastiskt gott av de!)

  Lisa, friskvårdsprommis tisdag:))

  hallstaberget tisdag efter jobbet( regn, hagel ,sol blåst o snö hann jag me under den timman)

     Cina o lisa, friskvårdsprommis idag:))

har lagt upp de så att jag tar en kvart i samband me lunchen måndag-torsdag: ) de räcker precis till sträckan lillänget-bruket-övergård-lillänget.Så sköööönt!!!

  Kicki<3  prommis i busväder upp till hallsta ikväll:))

Skulle ALDRIG gått ut om hon inte ringt o frågat!!! men underbart skönt va de, både för knopp o kropp:)) TACK vännen för att du finns<3

imorrn blir de till att jobba länge, men jag är sugen på att laga ett nytt recept när ja kommer hem iaf:))

Idag på konsum bjöd micke holmsten på så goda rullader, så dom får de bli imorgon kväll( o om de bara blir hälften så gott så e ja nöjd!)

Nee...ska sätta mig o se tv me ante nu:))

Kramelikram<3 

 

 

Av elisabeth nordgaard - 16 mars 2011 20:31

......åsså lite promenixer , så har mina senaste dar sett ut:) ja, å en massa soool förstås;)

I söndags gjorde jag mitt första( jaa...de e sant!!!) besök på en biltvätt tillsammans me pernilla:))

kunde ju inte låta bli att föreviga det historiska ögonblicket:))

Å ren o fin blev den, å skönt fläktade de oxå;))

I övrigt har jag haft äldste sonen på besök på lillänget denna vecka, alltid så gott att se hur de fixar vuxenlivet:))

Idag har lillängets fritidspedagoger tillsammans me pedagoger från 5 övriga skolor haft en studiedag som handlade o " skogen i skolan"

väldigt lärorikt o intressant( o att de va goväder gjorde ju inte saken sämre heller när de va en heldag utomhus....)

Cina sken i kapp me solen<3

Men jag måste ju bara förundras över vilka människor de finns runtom oss!!!!

Vi var ca 35 pedagoger som vistades i skogen runt prästbordet hela dagen tillsammans med en utbildare från stockholm.

vi råkade vid ett tillfälle befinna oss på skoterleden när en skoter kom körande( en sportig  ski doo....) men han blev tydligen så fly för.. så när han närmade sig oss så tryckte han på gasen o dånade igenom folkmassan( å inte bara 1 gång utan 4....!!!!) Jag bara undrar om de är brukligt som skoterförare att göra så?? Saktar man inte ner farten om de kommer hinder på vägen???Tänk om man skulle göra så i trafiken oxå( haha där är en gångare på vägen , jag ökar farten o mejar ner honom om han inte flyttar sig!!!) Hmmm, han blev dagens samtalsämne iaf, don´t mess with the teachers:))))

jag tyckte synd om föreläsaren , ja menar...vad tror hon om norrland nu då....vi va väl inte sådär hemskans frågvisa o språksamma o när skotermarodören kom så kändes de  som nåt från en film( typ jägarna..)

Ja en bra dag för fröken nordgaard vart de iaf som jag nyss avrundade me en prommis upp till hallsta( å ikväll prövade ja på att göra några intervaller oxå, men fyyyy såååå jobbigt!!!)

Imorrn har vi lilla vasaloppet på lillänget, så då blir de förhoppningsvis ytterligare en heldag i strålande sol:)

Å på fredag( ÄNTLIGEN) får ja träffa pelle igen<3 

Nu väntar jag på att yngstingen ska komma hem från fotbollsträningen, köpt hem lite gott kvällsfika för han lär nog va knäckt efter att inte ha tränat på hela vintern   

ha en fortsatt fin onsdagskväll<3    

Av elisabeth nordgaard - 12 mars 2011 21:29

......har vi fortsatt med under veckan:)))

Ungefär 2 prommisar per dag ha de blitt:))

Torsdag va en helt fantastisk sportlovsdag med strålande soool:) Det fattades 1 plats i våra hyrda bilar så då tog jag tillfället i akt och friskvårdade :)) stavgick upp till remsle skidstadion o möttes där av att den wokade kycklingen nästan var klar;)

finns de nå godare än att äta ute??? tror inte de:))

På kvällen blev de en stavgång upp till hallstahotellet m goaste karin:) 

  

Å hon hade en sån himla bra idé, att ta bilen upp till hotellet o sen gå ner till åhmans o därefter vända o gå upp till hotellet igen för att avsluta m dusch o bastu på skidstadion:) Köper den ide´n jag:))))

fredag morgon blev de prommis m ante till sjukhset där han hade tid på barn. 

( vad man har varit här många ggr....var som ett andra hem när mattis va liten...)

Underbar läkare som ante ( å även mattis haft under flera år) o hon gav oss en liten bassning för att vi slarvat m medicinering så nu får vi väl skärpa till oss:))

   

Ante hade bråttom iväg när vi fick gå iaf:))) 

sen väntade en lugn dag på jobbet o kvällen avslutades m en stavgång upp till hallstaberget all by my self:)) 

Idag va jag seg, blev en fika på stan m mattis o ja kände att ingen ork fanns för prommis:(

Så de blev tacotallrik till middag o en gino till efterrätt, jamijam:)))

å sen när jag va övermätt så ringde karin o då blev de en broarna runt( å hur sköööönt va inte de????)

Så nu sitter jag rätt nöjd m dagen o tittar på mello:))) Å n ger ja mig me skrivandet för nu börjar de bli spännade röstning;)

kramiz<3 å på återhörande:)

Kramiz<3            

Av elisabeth nordgaard - 9 mars 2011 20:28

,,,,,tiden går  halva vecka 10 har nu passerat och förkylningen börjar som de känns att ge med sig:)))

Har tagit itu m kroppen igen, så de har blivit måååånga o hyffsat långa prommisar de senaste dagarna:) dessutom situps ( som plågar så de räcker o blir över...) varenda kväll....kämpar även på mot sötsaksbegäret o de går riktigt bra än så länge:)

ja, vi få väl se var vi hamnar men ska jag orka komma igång m löpningen så är de väl bara att kämpa på( just nu känns de som de är en bit kvar innan dess...)

Härligt när de börja porla så smått i bäckarna:)

  

    Å trevligt sällskap har ja haft<3 

Denna bild togs i söndags kväll när vi gick mot övergårdshållet:) Igår kväll tog vi vägen upp till hallstahotellet( o de kändes i morse efter stavgången ska tilläggas...)  är sugen på att köra intervallträning dit upp snart men de får väl bli några vanliga stavgångsprommisar först....

är de nån som är sugen att hänga på så kommer jag  att gå varje kväll;))))

Mår så ofantligt gott av att röra på mig:) huvudvärken försvinner av stavgången o sinnet blir så väldans mkt bättre;) hinner  klura o fundera så mkt  på mina prommisar så " all skit försvinner..."

i övrigt har de vart väldans skönt att arbeta nu under sportlovet:))

Skönt att få tillbringa dagarna ute:)

Rätt ok dag i måndags m skridskoåkning , hamburgergrillning i strååååålande sol, me like:))))

Idag blev de slalom i hallstabacken, gjorde mina premiäråk för året:))gav lite mersmak faktiskt.....

  

Åsså grillade jag korv( vilket kändes i hår o kläder när ja kom hem.....)

gottgottigott att äta ute juuu.......

å hjälm kan ju alltid va bra att ha på lr????man vet ju aldrig va som händer......

Skojig dag i snöööö i vart fall:))

Efter jobbet ikväll tog jag mig oxå en välbehövlig prommis....

imorrn blir de skidutflykt upp till remsle skidstadion så vi fortsätter väl sportlovsfirandet:))

kramiz på er alla<3       

Av elisabeth nordgaard - 5 mars 2011 19:27

.....haha vad är det som gör att vissa låtar bara poppar upp i huvudet, å sen bara verkar vilja stanna kvar där :))

Skulle gå på toa nyss o då poppade ledmotivet till barnprogrammet " balthazar" upp....... så jag satt där o gjorde de ja skulle o nynnande samtidigt..tur att jag är " all by my self " ( den ha jag oxå nynnat på idag....) annars skulle nog sönerna tro att ja inte e riktigt frisk:))

Det är jag väl inte riktigt heller......men nu säger ja väl för mkt....brukar ju komma bakslag då.....men idag känns förkylningen riktigt bra,så de så!!!!!

I övrigt har mattis o jag haft en skön dag me gofika o gomiddag:))) Prövade på att göra den goda kycklingen som christoffer bjöd på förra helgen o till det åt vi hasselbackspotatis( meeeen så länge sen sist kände jag,,,,sååå gott) och currysås, gott,gottigottgott:))

Nu har mattis dragit iväg till polare o ante tillbringar helgen hos micke.Pelle o hans barn firar sportlov i fjällen så jag tillbringar kvällen med att äta godis, nynna på fåniga gamla låtar , titta på modomatchen o invänta lite melodifestival:)))

Ha en fin lördagkväll<3

 

<3

Av elisabeth nordgaard - 3 mars 2011 18:26

....all KÄRLEK som går att skicka upp till himlen skickar jag idag till min lilla mams på hennes namnsdag o födelsedag  

Ligger hemma med feber o dunderförkylning så jag har ingen ork att gå till graven o tända ljus :(( men vi firade mammas dag med att äta en god middag iaf<3

  

fläskfile m rotsaker i ugn smakade gott för den förkylda lilla halsen( bra sting av sambal oelek..)

Till efterrätt blir de en ananaspaj;))

nytt recept som jag hittade på ngn blogg:)) älskar att prova nya recept hela tiden:))

I övrigt har min vecka mest bestått av vila o åter vila.....alvedon o mucoangin.....men såg ett tips för bihålorna om att man kunde stoppa honung i näsan....lite kladdigt är det men .....känns faktiskt lite bättre.....har fått börja att snyta mig iaf:))) 

Det soliga vädret har jag mest fått njuta av gm fönstret.....

hann ju med att se hockeymatchen mellan treorna o personalen iaf innan jag gick hem till lunch i tisdags:))) Underbart väder, fantastisk is ,mkt publik o ett strålande spel bjöds vi på;)))  

hoppas på en feberfri dag imorgon så att jag kan ta mig en liten prommis iaf.....känner att jag behöver få röra på mig!!

nä, nu tänker jag servera mig o ante en bit paj , tända ljus o bara va<3

all kärlek<3

 

 

Presentation


elisabethnordgaard - mitt i livet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards