Direktlänk till inlägg 2 maj 2010

mmMmmm......

Av elisabeth nordgaard - 2 maj 2010 21:59

Mmmmycket trevlig helg i moliden:)

Hunnit med en hel del..........

Efter öppningsdag på jobbet o sen en städning hemma så tog jag i fredags volvon o rullade upp till pelle i Moliden.

En liten promenad blev det o sen till att fixa sig i ordning för att sen ta cykeln ner till lennart o anki där vi va bjudna på middag:)

Smarrig middag med grillat kött,potatisklyftor o goda röror/såser( Mums!!)

Sen blev de en cykeltur ner till majbrasan( kände att de va länge sen jag lyssnade på vårtal o sång av kören på valborg....)

Tillbaka hos svenssons blev de fika o sen bad i deras vildmarksbad.......å hur skönt va inte de då:)) tror vi satt i till 1.30 ca när huden var väldans russinlik;)

cykeltur hem o sen sängen, å de va valborgsafton 2010 de:))

lördag blev en tur till naturkompaniet o sen besök m gofika i bjästa hos pelles föräldrar.

Väl tillbaka i moliden blev de en  långprommis i skog,skoterspår o åkermark haha:) liiite blöt om fötterna blev man men en väldans skön prommis av de!!

  

Pelle  på prommis....


Efter promenaden var de dax att tända grillen( för hyfsat väder va de ju....)

skönt att sitta ute vid brasan o ta sig en grillöl......  

äta o må gott  av kött ,potatissallad o vitlöksbröd.men sen däckade lisa( vaknade inte till liv förrns en bit in på göta kanal.....men sen orkade jag faktiskt med att se hela patrioten( de ni.....)

Idag blev de en tur till undrom i blåsten för att titta på ante som spelade fotbollscup :)

sen väntade en fantastiskt god middag som pelle fixade( bland de godaste kycklingsrätter jag nånsin ätit tillsammans med potais o rotfrukter i ugn)gjorde fulländningen av helgen total<3

å sen var de bara att rulla hem till sollefteå igen.......

fixa beställning av mammas gravsten tillsammans m broder:(

å sen en inhandling på konsum.......

men sen va fröken nordgaard runt 20.30snåret hemma igen:)

virrigt o dant blev detta men "this is my life"

kraaam<3 <3   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elisabeth nordgaard - 15 juni 2013 12:01

Mmm.....sitter på en tom läktare i Björna och inväntar alla duktiga löpare som springer urskogsloppet :) Dröjer nog en timme till ....... Å regnet känns som det närmar sig , tack o lov för regnkläder o paraply :) Marknaden är redan avklarad o peng...

Av elisabeth nordgaard - 1 juni 2013 14:46

Mmm.....vad fort ett läsår går !! Har nu gjort min sista dag på Mellansels skola o förskola . Massor av minnen och erfarenhet har jag fått med mig på köpet :) Men sorgligt som alltid att säga hejdå :( Avtackad med presenter och sång , en sång just...

Av elisabeth nordgaard - 20 april 2013 18:17

Mmm.....visst är det härligt nu när dagarna blir längre ,solen lyser och snön är på väg bort :) här på smörsoppsvägen är det dock rätt mycket kvar :S Börjar känna för att göra vår ute på farstukvisten ( få bort gammljungen mm) men känns som jag vän...

OJ!

Av elisabeth nordgaard - 14 april 2013 18:56

Mmm.....OJ va länge sen jag bloggade märker jag ! Har väl kanske inte hänt så mycket heller ...... Är fortfarande heller inte nöjd med det här med att få in mina bilder :( Vad som hänt sen sist är väl mest en envis förkylning som haft svårt att ...

Av elisabeth nordgaard - 1 mars 2013 19:45

Mmm......sitter ensam här hemma å då blir det ju så mycket enklare att tänka å fundera..... På söndag är det mammas födelsedag ...

Presentation


elisabethnordgaard - mitt i livet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards